Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Sofia Ohlsson - 3 augusti 2009 20:15

Nu är det kväll och jag har ätit en fiskgratäng. Jag har längtat till Stockholm när jag kom på att Cocco är där och jag har funderat på hur jag vill ha mitt hår. Ska snart klippa mig igen och kanskekanske göra slingor. Vill så gärna bli ännumer ljus i håret.


Mamma ringde innan och precis när vi pratade så meddelade de på tåget att det stod ett tåg i vägen för dem så de kunde inte köra ut från Malmö Central, så de blir försenade ikväll igen. Jahapp, jag får sitta  på vakt med mobilen för hon skulle smsa när de åkte från Bromölla.


Har även mottagit fler anmälningar till dansen samt tittat på tv. Det är ju måndagkväll, komedikväll, så det blir mer tv-tittande och kanske lite risi-frutti - ätande.


Nu längtar jag efter Rom också, vilken mysig höst jag har framför mig, tycker ni inte det? En bröllops-fest, ett bröllop och fem dagars resa till Rom. Sen är det ju Julafton också, ja halleda vad mycket roligt att se fram emot, för att inte glömma min 19-årsdag, sånt stohej vi ska ha, den ska nog firas på andys lekland, om åldersgränsen inte hade varit typ 12.


Nu HAR jag verkligen inget mer att skriva om, så vi hörs när jag har det, okej? Heeeeeeäj.

Av Sofia Ohlsson - 3 augusti 2009 17:24

Lider mot sitt slut, måndagen ja, snart är min enda lediga dag för veckan över och en ny vecka på muséet tar fart, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men ju snabbare det går desto snabbare är det slut. Där kan vi enas, någonstans på mitten, det är ju inte pest att vara där, bara oerhört långtråkigt.


Min telefon den går varm, många som ringer och smsar för att återanmäla till dansen, det tycker jag är roligt, någon ny elev också, det är lika roligt det. Men just nu börjar jag få lite ångest, kanske borde börja med allt nu, koreografera och det dära. Ja, men inte just nu, är fortfarande alldeles trött efter bilkörandet och presentletandet.


Min enda lediga dag, som jag tjatar om, gick jag upp på tok för tidigt, om en vecka ska jag sova, ordentligt dessutom.


Nu får jag dra igång här så kvällens mat kan planeras, det har skett lite ändringar sen sist jag skrev, mer om det sen, hejrå!

Av Sofia Ohlsson - 3 augusti 2009 10:36

Lediga dagen har börjat, jag är smått stressad eftersom jag vill hinna med så mycket som möjligt och just nu sitter jag här nyduschad och har inte kommit mycket längre. Jag ska hämta bilen, tanka, och hämta elin och sen ska vi till kristianstad, där ska det inhandlas present och gås på läkarbesök.


Japp, jag var uppe redan åtta på min lediga dag för att boka tid hos Kristianstadskliniken för min mun, med förhoppningar om att de vet vad det är eller hur det ska sluta. (läs föregående inlägg)


Mycket andra planer finns det väl inte, jo jag ska såklart handla mat och laga ikväll, har redan bestämt vad, det är alltid enklare så, det blir kyckling med ris och god sås, det kan jag äta till lunch imorgon också så allting är väl planerat.


Till en helt annan sak så är jag trött på svek, att inte höra av sig, inte visa något som helst intresse och att uttrycka sig sarkastiskt. Ingen relation mår bra av det och vår kan bli mycket bättre. Det är ledsamt att alltid komma i andrahand när jag inte gjort något för att förtjäna det, när du har flyttat från mig och valt din frus familj framför dina barn. Om du bara visste hur ledsen det gö rmig varje dag du inte ringer och varje gång ni anordnar stora fester för hennes barn och knappt är hemma när vi fyller år. Du skulle bara veta.

Ovido - Quiz & Flashcards