Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 20 mars 2009 23:15

är jag över att lilla Morgan inte gick vidare i let's dance, trevlig prick det där.


Men min kväll har varit lite roligare än så.. Runt kvart över nio när mamma skulle vara hemma så ringer hon mig och berättar att hon glömt bilen i Kristianstad. Detta därför att hon var där i morse innan hon tog tåget vidare till Malmö. På vägen hem glömde hon helt enkelt att gå av i Kristianstad och åkte vidare till Sölvesborg som hon gör varje dag annars. När hon kom av insåg hon sitt misstag och för att undvika böten och underlätta morgondagen så gjorde vi såhär; Mammas väninna lånade ut sin bil (Hon hade druckit vin och kunde inte själv köra) till mig och mamma, jag körde oss in till Kristianstad Tio på kvällen, mamma gick av vid stationen, hämtade bilen och så körde vi tillsammans, jag först, hem. Det var mysigt och jätteroligt. Var nog min första runda hem från kristianstad helt ensam i bilen.


Så nu är jag trött och nöjd, har fått köra lite, snacka om att jag tycker det är roligt!'


Så hör ni, godnatt godnatt snart ska jag sova, och imorgon ska jag inte gå upp före 10!

Av Sofia Ohlsson - 20 mars 2009 17:56

Nu är det snart kväll, jag har bara en fråga kvar på geografin så det tar jag någon annan dag, inget plugg efter klockan sex en fredagskväll:)


Snart tänkte jag påbörja maten, hittade värsta spännande receptet med kyckling i påskmustsås, ja, äckligt kanske ni tycker att det låter, men jag blev jättesugen på att tesa, och såsen är nog inte så illa som den låter. Den innehåller, creme fraiche, påskmust, hönsbuljong, rosmarin, soja och ingefära. Till tänkte jag ha ugnsrostade potatisar, morätter och palsternacka. Min lilla fredagsmiddag...


Ikväll som sagt let's dance, choklad, lite cider och kissarna. Sen imorgon är det fika med ledarna hemma hos Cocco, vi ska bara mysa och shitchatta, sen på kvällen blir det mys hemma. Har inte träffat min mamma ordentligt på två veckor känns det som.


Hoppas ni får en trevlig kväll=)

Av Sofia Ohlsson - 20 mars 2009 13:48

Idag gick jag upp i hyffsad tid, runt halv nio. Duschade, gjorde mig i ordning, och gick till skolan vid kvart i tio ungefär. Väl där hade vi möte med elevrådets styrelse, en halvtimmes engelska och en timmes svenska. Nu är jag hemma igen och dagen har bara börjat. Ikväll ska jag äta mummig mat som jag hittade recept på igår, alltid roligt med något nytt. Mamma kommer hem "tidigt" också och jag får träffa henne lite längre än den vanliga timmen.


Ikväll blir det let's dance och eventuellt lite kladdkaka om jag får bestämma, MUMMA.

Ovido - Quiz & Flashcards