Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Sofia Ohlsson - 16 mars 2009 14:54

Vanlig måndag för min del, förutom att vi har skolkonferens om sisådär 45 minuter. Det innebär att jag, några lärare och några elever samt rektorn diskuterar ärenden som rör skolan. Det är två timmar efter skoltid och som kompensation för den tiden får jag ett presentkort som gäller i de flesta affärerna i stan på 200 kronor, för varje tillfälle, alltså är jag snart uppe i 400 kronor presentkort, helt okej kompensation enligt mig.


Igår när jag var deppig över mina prov, all stress och mitt mattebetyg som känns far away åt det håll jag vill började jag tänka på sommaren. Det är så jag överlever när allt känns jobbigt. Jag planerar, tänker, drömmer mig bort. Det funkar bra och just igår började det med att jag läste ett inlägg på Kajsas blogg om ett par ursnygga mintgröna ballerinaskor. Då började jag plocka fram mina skor jag köpte förra året, övervägande sommarskor såklart. Jag hittade fyra par som var inne. Nu i morse kikade jag runt i uterummet där resten av mina skönheter var och nyss tog jag de två sista paren som jag inte kunde bära upp. Tre par från förra sommaren funderar jag på att slänga, eller iallafall två par av dem, de är så slitna nu.


Som de flesta vet hade jag ett jobb i höstas, när jag sa upp mig hade jag arbetat där 2 år och två månader, i snitt två helger per månad och stora delar av alla lov. Jag har alltså betalt varenda par på bilden själv, av pengar jag tjänat ihop, helt själv. Det är nog bland det bästa, att få tjäna egna pengar och lägga det på vad man vill. Sen kan jag ju tillägga att hälften, om inte mer, av paren är köpta på rea. De leopardmönstrade Ballerinorna, de vita pumpsen och de vita slip-in skorna med rosett köptes för 150:- sammanlagt när Bianco footwear lades ner i Kristianstad. De röda pumpsen kostade 150:- på Scorett förra året i Mars, det var halva priset på deras utförsäljning en trappa upp (tips, det finns fortfarande, en trappa upp i kristianstadsbutiken säljer de ut skor) De marinblå pumpsen kostade 100:- på mellandagsrean i vintras, ni minns dem kanske som mina nyårs-skor. Men de måste väl funka i vår med?


Ja ni förstår helt enkelt, jag blir lycklig av att tänka på alla mina skor jag kan ha i sommar. Glömde till och med bort för en stund att jag har prov imorgon, möte snart och matteprov i två timmar på onsdagmorgon.


Hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards