Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Lördag

Av Sofia Ohlsson - 13 februari 2010 16:19

Har du någonsin tagit tåget in till Kristianstad, köpt en riktigt snygg väska, gått direkt till tåget och åkt hem igen?


Jag åkte in tio i tolv, gick till Lundbergs, köpte min väska, gick till tåget och åkte hem kvart i ett. Jag är nöjd, jag tycker om min väska och fick lite mer motivation till att plugga, trodde jag. Har bara hunnit skriva en till instuderingsfråga, den var dock lång, handlade om matspjälkningen och tog två a4-sidor att skriva. Eftersom jag inte är helt kry tog jag mig en paus och har nu lite ont i halsen, tycker synd om mig själv och funderar på att sova en stund.


Imorgon ska jag bli klar med alla instueringsfrågor, det är mitt mål, vi hoppas jag lyckas med det också. Jag ska skriva mer idag men orkar ärligt talat inte just nu. Jag har rensat kattlådorna, dammsugat och handlat mat till mig och min bror, detta trots att jag är den med halsont och feber. Men om man åker in till kristianstad är man frisk nog att göra annat, jag sa aldirg att jag var frisk nog att åka in till Kristianstad.


Det är ofta så när Jacob är hemma att han är för trött för att handla, han brukar säga "Jag ska inte äta något, jag ska åka med mina kompisar och äta med dem istället, jag ska äta något hem hemma" och så vidare. Då inser jag att jag måste ju äta något så jag får gå ne roch handla, då resonerar han som så att ska ändå jag ner kan lika gärna jag köpa till honom också, det är ett sätt som gör att han har mig fast, hur jag än gör så slutar det med att jag handlar mat till oss båda.


Det gör inte så mycket för min del, jag har en fin väska. Men jag mår inte bra i halsen, jag ska nog sova nu, ta något för min förbannade hals, Jag avskyr halsont, det är det absolut värsta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards