Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 februari 2010 13:27

Hej, provet idag är avklarat, resultatet får dock vänta lite på sig, jag vet ett par fel jag gjort och marginalerna är små så jag hoppas att läraren rättar snällt helt enkelt. Mötet gick också bra och vi valde bland annat in en ny styrelsemedlen, träffade photomic och diskuterade balfoton med mera. Lunchen var inte mycket att tala om, jag tror bespisningspersonalen (fint uttryckt, ellerhur?) valde att rensa ur all mat från frysarna och göra gratänger av allt de hittade, falukorv, köttfärs, pasta och rotfrukter, mums? Det låter godare än (jag misstänker att) det var.


Vi hade svenska tjugo över tolv och jag gick nog hem vid kvart i ett, det var nämligen frivilligt. Hemma började jag med att skotta rejält utanför vår dörr, på uppfarten och trappan. När jag kommer in sätter världens snöväder igång och tunga, stora flingor faller ner, suck, det var värt ett försök iallafall.


Om en halvtimme ska jag möta Cornet på Ritz för fika och snicksnack, sen ikväll blir det hemmamys med mamma.


Jag vet inte om jag nämnde det igår men jag har gjort upp ett schema för mig själv nästa vecka, jag har strukturerat upp varje dag med tre timmars plugg, först ska jag skriva projektrapport i en och en halv timme, sen är det lunch i en och en halv timme och därefter en och en halv timmes studerande där jag ska läsa samhällskunskap, religion och Svenska B. På fredagen ska jag skriva lite på Svenska C istället för projektrapport. Som tidigast börjar jag 10.00 på morgonen och som senast slutar jag 15.00 med studierna så det blir ju en hel del ledig tid iallafall. Det fick bli lite olika tider, det slår på en halvtimme ungefär eftersom jag duschar varannan morgon. Jag fungerar så att jag jobbar bäst efter schema och då vet jag ju att allt blir gjort som det ska.


Nej om man skulle ta sig härifrån nu, vi hörs senare bloggen, Ha det bra.



SPORTLOOOV!!!!

Av Sofia Ohlsson - 19 februari 2010 08:22

God morgon fredag, vilken härlig dag. Jag gick upp runt halv sju, låste efter mamma som gick till tåget, la mig i sängen för att sova till åtta, jag somnade inte direkt utan snabbförhörde mig själv på cellens delar och matspjälkningen bland annat. Men sen somnade jag. Jag gick upp vid åttatiden, blev färdig snabbt, klädde på mig och sitter nu här i väntan på skolan. Möte först, när det är avklarat är det prov, uschamej för prov, på en fredag dessutom. Men så fort det är avklarat så är det lunch, svenska där jag troligtvis ska läsa lite och jobba med miljöbeskrivning. Sen är det långefika med Cornelia, var och när får vi se, jag har lagt fram ett förslag till henne så får vi se hur det blir.


Gårdagens väder var fruktansvärt, det var helt otroligt. Jag körde till danslokalen, var på möte i lite mer än en timme och när jag kom ut var bilen halvt begravd i snön. Nu är det lite bättre men jag längtar mer efter våren än någonsin, jag älskar April, när det är varmt, men inte för varmt, runt 17 grader brukar vara lagom då, man kan ha ballerinaskor och behöver ingen jacka när man går ut.


Nu ska jag nog vandra bort så småningom, bort till skolan där jag bara har en dag kvar den här månaden. Hoppas ni får en fin dag, vi hörs nog lite senare, hej med er!

Ovido - Quiz & Flashcards