Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Hämtmat

Av Sofia Ohlsson - 12 april 2009 18:47

Det är ganska intressant här hemma ibland, jag skrev ju om hämtmats-dilemmat där jag inte vill åka och handla och gå ut när jag ser ut som jag gör. Allt slutade med att både jag och Jacob skulle åka, för rättvisans skull.

Mamma sa något i stil med att jag kunde köra ner och han gick och hämtade det, fine. När vi kommer ut tar dock brorsan nycklarna ifrån mig och säger "Jag kör, du får hålla maten när vi åker hem" och jag frågar om han på allvar menar att jag ska följa med för att hålla maten medan han ändå ska köra och hämta den. Han svarar att det är bra för då spiller man inte ut maten. Jo men visst.


Det intressanta i det här läget är att nu handlar det inte om att jag ska följa med för rättvisa eller för att vara till nytta, nej jag ska följa med för att om han inte ska få sitta framför sin dator samtidigt som jag hämtar maten och mamma dukar så ska inte jag heller göra det, det är lite för att straffa mig.


Nu bråkade vi inte om det här, jag var tyst och han sa inte heller så mycket, vi är inte ovänner, det vill jag poängtera. Men ofta fungerar det såhär mellan mig och min bror. Det handlar om att straffa varandra, inte hjälpas åt. Jag tror att allting grundar sig i att vi har bott ihop och nära inpå varandra lite för länge nu. Vi är för olika som människor.


Inom ett och ett halvt år ska de här problemen vara lösta, det jobbiga är bara att ett och ett halvt år känns långt iväg. Jag önskar ibland att det ändå var jag som var 20 och hade möjlighet att söka mig bort från stan.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards