Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Söndag

Av Sofia Ohlsson - 12 april 2009 17:35

Dagen började när vi åkte till möbelnytt för att köpa ny tv-bänk. Den nya är både snygg och praktisk och när vi kom hem började monteringen omgående. Det var inte bara jobbigt då det fattades skruvar och alla var irriterade, när vi var färdiga passade inte den nya tv-bänken ihop med skänken som stod bredvid. Efter många om och men så beslutade mamma och min bror att vi skulle möblera om. Efter att ha kommit fram till bästa lösningen är vi nu färdiga, fyra timmar senare. Ja, mycket kan man säga, men snyggt har det blivit. Mamma orkar inte laga mat nu heller så det blir att vi hämtar thai om det är öppet, annars får vi ringa närmsta pizzeria.

Imorgon är sista dagen på lovet och jag ska ta itu med danserna. På onsdag ska jag tatuera mig och jag är väldigt nervös. Dels för att jag måste ta ut pengar innan och det ska göras från ett konto som jag inte riktigt har koll på och dels för att jag inte vet hur det kommer se ut, hur mycket jag själv får bestämma och så vidare. Tryggt att Linda ska följa med iallafall, skönt med vänner som ställer upp i nöden:)


Det nya ordet här hemma är "Sofia åker du och gör/hämtar det?" innan var det att jag skulle fixa skruvarna som inte fanns, men efter telefonsamtal dit gick det itne att fixa idag (vi löste det ändå) och nu när det var thaimat, trots att jag sagt till jacob, "Då kan väl du hämta maten" hade det tydligen inte hörts och det första jag hör är "Sofia åker du och hämtar det då?". Efter lite tjafs bestämdes det att jag kör och jacob går ut och hämtar maten, omständigt, men tydligen rättvist.


Ha det gott alla, nu kör vi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards