Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 13 juni 2010 15:02

Studenten är över. Två dagar har gått sedan jag och mina klasskamrater lämnade furulundsskolan för gott, ja som elever iallafall. Faktum är att jag ska återvända bort dit imorgon igen, det blev nämligen fel i alla musikelevers betyg då det står att vi gått media-profil så vi måste lämna in våra betyg för att få ut nya.


Igår och idag har framförallt bestått av tårtätande, smörgåstårta och studenttårta, sovande och fotbollstittande. Jag har pillat lite på mina fina presenter och tittat ett par gånger på mina betyg. Dessutom hann jag och mamma med en liten biltripp igår, vi var i Kristianstad hos min mormor som fyllde år på min studentdag, vi var hos morfars grav och satte blommor. Vi var i bromölla på möbelaffären där jag köpte en ram som jag tänkt väldigt mycket på, den är precis min stil och jag ramade in två foton från Rom i den. Vi hann även inom Borett och mammas lägenhet en runda, trevligt värre.


Nu tänkte jag berätta lite om presenterna jag fick på min student. Först och främst fick jag en hel del presentkort, ett på Indiska och tre på Borett där jag tänkte inhandla grejer till min lägenhet (så fort jag fått mig en lägenhet). Jag vet redan en del grejer som jag vill ha och säkerligen kommer att behöva så tanken är att jag ska hinna in till Kristianstad en vända på onsdag innan det tar slut. Sedan fick jag en jättefin skål/serveringsfat som var format som ett löv, jag har tittat in ett liknande platt fat som skulle passa bra ihop. Jag fick ett 51-delars bestickset med gafflar, knivar, stora och små skedar och serveringsbestick. Jag fick sex underbara tallrikar i porslin, vita med snygga detaljer på, och som om det var matchat från första början passar besticken jag fick URBRA ihop med tallrikarna. Jag fick koppar med fat i rosa och guld med rosor på, ett halsband, en äggklocka och pengar. Det känns megabra med allting och nu kan jag inte riktigt vänta tills jag får börja inreda ett litet casa di mio.


Resten av dagen ska fortsätta i fotbollens tecken, Tyskland spelar mot Australien ikväll och jag gillar när det händer lite saker på TV även om jag inte är en van utövare själv liksom. Jag har ringt min chef på det ena jobbet idag och vi kom överrens om att jag ska åka in till restaurangen på fredag för att kolla in läget, var saker och ting finns och sådär, sen träffas vi för att göra ett schema till mig. Nästa vecka jobbar jag ett par dagar på mitt andra jobb, det går bra nu!


Nedan ser ni lite bilder från studenten, hoppas ni haft det bra, snart återgår mitt bloggande till det normala. Ha det bra kära vänner <3


           

Ovido - Quiz & Flashcards