Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Sofia Ohlsson - 24 augusti 2010 22:57

Nervositeten kom krypande för ett par timmar sedan och nu känns det rtt rejält i magen, jag känner plötsligt att en dags frihet, eller kanske två till sommarlovsdagar hade gjort sig ganska bra. Nu ikväll har jag och storebror flyttat ner till hans lägenhet i Lund och det känns vemodigt på många sätt. Mitt rum, min TV, mina fina kvällar då jag legat uppe och kollat på 2 ½ men och Scrubs tills ögonen gått i kors (vanligtvis runt halvtolvtiden, så det är inte så illa som det kanske först lät). Allt det där är sommarlovsminnen, borta, och plötsligt ska jag börja skolan i en ny stad, nya människor som jag inte känner, som kanske inte vill lära känna mig, tänk om jag inte vågar prata med någon, jag har redan så stor respekt för alla som jag kommer gå med, och jag har inte ens träffat dem än.


Imorgon börjar dagen runt åtta, då jag går upp, uppropet är först vid elva, om exakt tolv timmar alltså. Det känns så småjobbigt, men samtidigt vill jag bara sätta igång med det, träffa alla och bli av med den första rädslan. Hua!


Här har blivit rejält trivsamt i alla fall, jag har fått en egen liten hörna med mitt skrivbord, min dator, min lampa och en ram med min mormor och morfars bröllopsfoto. Så ja det känns ändå lite hemma, men sorgligt och jobbigt samtidigt. Nu gäller det att hitta eget boende snabbt och att allt ska lösa sig, så som man vill ha det men det kanske inte alltid är så enkelt. Nej nu får jag krypa ner i soffan, fixa lite med min nya väska och papprena inför imorgon. Wish me luck!


GODNATT

Av Sofia Ohlsson - 24 augusti 2010 10:08

Tisdag idag, sista dagen innan allting drar igång och jag är lite småstressad inför allting som ska hinnas med. Ikväll flyttar jag och min storebror ner till hans lägenhet. Det betyder mycket för mig att slippa pendla tre timmar om dagen och kunna fokusera på allt som händer runtomkring mig istället för att passa tågtider mitt i allt nytt. Så därför bör jag packa ner alla mina grejer idag, en del saker är redan nerpackade, till exempel alla mina kläder jag ska ha med mig ner, sen får jag packa sminket, schampo, balsam, och datorn får hänga med också. Har lite kvar i en garderob att städa också, här ser ut som rena rama cirkusen just nu, packlådor och skit överallt. Jag har ingen aning om hur jag ska organisera allt och känner att jag är i behov av eget boende så fort som möjligt.


Men dagen ska inte bara gå i packandets tecken. Vid ett har jag tid hos tandläkaren och i eftermiddag ska jag följa med min mammsi in till Kristianstad och kika på en väska som jag gärna vill köpa.


Som sagt så flyttar vi ikväll och det är pappa med ett släp som kommer för att packa in allt, jag måste ju ha en del möbler med mig också mitt i allt, bland annat en byrå och mitt skrivbord, hujedamej!


Nu tänkte jag börja på den där garderoben och bära ner de sakerna som redan är nerpackade. Snart är jag hälften lundabo hälften hemlös, vad säger ni om det? Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards