Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Sofia Ohlsson - 19 augusti 2010 05:05

Förutom att jag ska till England, London, inte Normandie, Frankrike, för det var väl där alla soldater tog sig in på Dagen D under andra världskriget, eller är jag helt ute på min sparkcykel nu? Hur som helst har dagen då jag ska till Malin, England, Harry Potter och Fisch and chips kommit. Jag kan redan se på trafikinfo att mitt tåg är max fem minuter försenat, bra start. Det är en grön triangel som berättar att dagens första tåg inleder med en liten försening så snälla håll tummarna för mig och mitt tåg så vi kommer i tid till Kastrup.


Jag har varit uppe i femtio minuter nu och om det hade funnits VM i att vara ute i onödigt god tid så hade jag troligtvis varit en toppkandidat. Men så sitter jag ju här också, en tjugofem minuter innan vi ska åka ner till stationen och slipper stressa, man får se det från den sidan istället kanske.


Hur som helst så har jag ganska rejält med ont i magen inför allting jag utsätter mig själv för när jag väljer att boka en resa själv såhär, mami kan du inte följa med och hålla handen? Men nej, flygrädd eller inte, jag låter det aldrig påverka mitt liv negativt och därför kan man väl ändå inte tala om irrationell rädsla, för det måste ju ändå vara handlingen, inte känslan, som ska räknas.


Allting är laddat och redo tror jag, mobil och mp3, allting är nerpackat utom plattången som ska kyla ner sig lite. Mina katter har varit uppe lika länge som jag och snart vaknar mamma som ska köra mig till tågstationen. Det finns inte mycket mer att säga, jag hoppas att ni alla tänker på mig när jag gör min resa, som en god vän till mig brukade säga, Nu TJÖR vi!


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards