Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 20 juni 2010 20:10

Hej bloggen och du som läser. Jag är friskare nu skulle jag nog våga påstå, en liten nap runt tre-fyra och en pizza för en halvtimme sedan och jag känner mig helt okej. Det är en konstig sjukdom jag råkat ut för, inte ont i halsen, ingen frossa, bara ont i huvudet och den tunga feberkänslan. Kanske ska jag vara glad över att jag "bara" mår så eftersom et troligtvis kommer gå över snart också.


Ikväll ska jag dricka coca cola och titta på Brasilien - Elfenbenskusten, bara ta det lugnt och hålla tummarna för att jag vaknar och mår bra imorgon, förhoppningsvis mår jag bra hela dagen dessutom för på morgonen ska det inte vara några problem med det. Jag jobbar 9-16, helt okej pass, en liten sovmorgon får jag, eller sju är klockan ställd på eftersom jag har dusch-morgon men det är ändå en okej tid att gå upp. Jag slutar så att jag hinner göra lite roligt innan jag går och lägger mig.


Imorgon har jag faktiskt en dejt inbokad, en riktig dubbeldejt. Det är Malin och jag som ska träffa Emelie och Frida från klassen, tillsammans ska vi baka oss en ordentligt chokladbollstårta, den har vi pratat om länge och nu blir den snart verklighet. Trevligt minst sagt.


Nu ska jag plocka fram mina jobbkläder för imorgon, kolla så jag har hårtofs då jag inte hittade den sist jag letade och sen kryper jag upp i soffan för resten av kvällen. Hej!

Av Sofia Ohlsson - 20 juni 2010 11:57

Hujedamej! Idag är det sista dagen innan jag ska börja jobba. Det firar vi med lite feber tyckte kroppen och gav mig en sömnlös och väldigt varm natt. Mamma jobbar idag med, jag gick upp för att prata lite med henne innan hon åkte men kröp snabbt ner under täcket igen när hon åkt. Jag sov väl till halv tolv ungefär, men precis som natten har det varit  timmar då jag vridit mig fram och tillbaka, vänt täcket otaliga gånger så den svala sidan hamnar ner på kroppen och sprungit upp och ner. Jag ska inte klaga allt för mycket, jag mår inte så fasligt dåligt utan det är mer på natten och att jag är tung i huvudet som är jobbigt. Men jag ska vara frisk till imorgon så en dag i sängen, vilandes, är inte helt fel. Synd bara att min bror är bakfull och därför aldrig skulle komma på tanken att gå ner och handla mat till mig. Jag vet inte hur många gånger jag handlat mat till oss båda, till och med gånger då jag varit sjuk och han bara varit trött. Men han hade mat kvar sen igår och då får jag vänta tills mamma kommer hem och kan tänka sig köpa någon mat.


Istället ska jag ägna dagen åt att leta efter mitt pass som jag tappat bort, det kom jag på när jag låg i sängen och hade en av mina febertankar. Sen ska jag kolla på fotboll, första matchen börjar halv två och sen har jag för mig att Italien spelar vid fyra, får inte missas! Vi hörs kanske senare, ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards