Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Sofia Ohlsson - 15 juni 2010 22:53

Kvällen är här och det har varit en bra och fin dag helt enkelt. Jag känner lite lät att det där med att göra som man vill, sova när man vill, vakna när man vill och hitta på precis vad man känner för, ja det passar mig rätt bra. Men samtidigt är det npg inget jag skulle orkat med ett helt sommarlov. Jag har ju jobbat med något varje sommar sen jag var fjorton och även sommaren jag var tolv så det blir lätt lite rastlöst.


Jag lekte med Helena vid ett-tiden, vi tittade på hennes mediafilmer genom gymnasiet, hon är en bra skådespelerska ska ni veta! Vi gick en mycket snabb runda på stan, när vi var inne i en liten affär började nämligen regnet ösa ner. Jag hann iallafall köpa en söt liten nalle i doppresent till min lilla Theodor-kusin, en gammeldags nalle med rutiga trampdynor och en liten rosett i samma tyg. Vi gick alltså hem ganska snabbt och satte oss för att snicksnacka lite istället. Jag åkte hem vid fyra, handlade med mamma och åt, sen vid halv sju gick vi oss en runda istället, då hade regnet slutat och det blev ganska fint väder.


Sen halv åtta har jag varit hemma, kollat på fotboll, ätit ganska mycket igen, SUCK, och kollat på Brasilien-matchen. Än så länge har väl Tyskland imponerat mest, ja jag säger det, jag gillar fotbollsVM och andra sportevenemang, det blir liksom lite fest på TV.


Imorgon åker jag och mamma till Kristianstad för lite shopping med mera. Vi hörs och ses, ha det finemang. GODNATT.

Av Sofia Ohlsson - 15 juni 2010 12:48

Alla vi som gillar tisdag klappar nu, KLAPPKLAPP. Ännu en ledig dag på mitt schema, kan inte påstå att jag klagar direkt. Jag sov till halv elva, därefter orkade jag och lilla Svalet pallra oss upp. Jag kollade runt här på datorn en stund men la mig ganska snabbt i sängen igen, denna gång för att läsa. Det är verkligen de fina med att vara ledig, att man får göra precis vad man känner för. Jacob åkte ner och köpte frallor, jag åt en med smör och en med nutella. Därefter hoppade jag in i dschen, idag är en sminkfri dag men håret kunde behöva en liten rengöring åtminstone.


Nu har jag tvättat ansiktet och plattat till mitt hår, klockan är tio i ett, no hurrys helt enkelt. Helena A H (som hon heter på min mobil) ska gå en promenad eller ja, bara umgås helt enkelt. Prata en massa och planera, diskutera, sånt som vänner gör. På tal om vänner så måste jag leka med Malin snart, förstår fortfarande inte riktigt att det här inte är ett vanligt lov och att vi snart ska ses där igen, på Psykologin som är veckans första lektion.


Men nej nu får jag skärpa till mig lite, jag måste klä på mig något som passar dagen, det är fint väder och hyffsat varmt så kanske får det bli ett par shorts eller något annat gott. Vi hörs senare, ha en bra tisdag, Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards