Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Sofia Ohlsson - 5 januari 2009 17:25

Idag är det Trettondagsafton och det har jag inte märkt av. Vad är det egentligen man firar idag? tretton dagar efter jul, jaha okej? fjorton då? eller varför inte sjutton? Vi har iallafall INTE tagit ut granen ännu, scouterna hämtar den först 18 januari så den kan ju stå kvar ett tag till tycker jag och brorsan.


 Nej så idag har jag inte gjort så mycket, jag sov till kvart över tio, tog en dusch och la mig framför tv:n igen, så hade jag kunnat leva varje dag.. Eller nej, ärligt så ska det bli skönt att få lite rutiner i vardagen igen. Klockan två gick jag ner till körskolan och pluggade teori, jag gjorde körtestet om trafikregler två gånger, en gång om förrädiska situationer, det gick bra 63/70 64/70 och 26/27 fick jag. Sedan gjorde jag ett om fordonet, inte lika bra, fyfan vad svårt det är, vad gör man om lampa sju tänds? släcker den? Nej jag är inte så glad i fordon och sånt där, men jag gjorde även sluttestet och där fick jag 59/70, även det ganska bra.


Därefter hade jag lektion, landsvägskörning, gick helt OK om man säger så. Nu står mamma och skalar räkor, vi ska äta räkor med pasta, purjolök, sambal oelek och så, det är supergott, det tipsar jag er om och tänker på Heidi bland annat som ville ha tips om mat, för recept finns nog på arla, heter fantasifullt nog pasta med räkor!


Slänger även upp två bilder som symboliserar katternas känslor när vi kom hem igår!


Take care of U Bye bye Then;)

Ovido - Quiz & Flashcards