Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Lördagkväll

Av Sofia Ohlsson - 28 februari 2009 18:24

Okej, så nu är jag "hemma" och har varit här sen klockan fyra ungefär. Salli springer runt, läs; skuttar, och jag sitter vid datorn/Tv:n och väntar in min sambo.


Jag borde egentligen packa upp, körde ju ut med tre väskor i eftermiddags och sen körde jag hem för att lämna bilen och hämta cykeln. Då kom jag på att jag glömt en massa grejjer så det fick bli en fjärde väska ut med på cykeln. Så jag borde nog packa upp kläderna, lägga dem någonstans på rummet i en provosorisk garderob. Men jag orkar inte, tänkte skälla ut cocco när hon kommer hem och säga att jag städat hela huset, bytt Sallis lådor tre gånger och dessutom lagat mat, sen kan hon sköta resten hela veckan.. eller nej. Då svälter vi väl ihjäl, NEJ skämt å sido, min lilla sambo är bra på att laga mat. Men hjälpas åt det ska vi.


HALLÅ, märks det att jag är uttråkad eller vad? Nu vet jag inte vad jag ska skriva om men publicerar inte inlägget ännu för jag känner mig så ensam att till och med bloggen är bättre sällskap.


Jaja, ikväll blir det iallafall min favvo, En Margherita med bearnaisesås från falkvikspizzerian, Mumma kardemumma i just looove it. Ni borde testa.


Vad ska jag nu säga? Jo vi ska nog köpa lite läsk/cider för att take revenge on ica så att säga. Då undrar ni såklart varför? och snäll som jag är ska jag berätta om det mest pinsamma jag och cocco vart med om.


Ni vet sådana där cider 2,25? Jag och cocco tycker dom är jättegoda att dricka till typ pizza eller chips, inte så att man blir berusad för fem öre, men ändå inte lika sött som läsk. Vi hade båda köpt sånna ett flertal gånger och trodde att det var under gränsen för vad man var tvungen att ha fyllt arton för att köpa. Så vi cyklade till ica förra året vid den här tidpunkten, alltså sist vi bodde hos Heidi & Peter. Gick fram till kassan och la fram en varsin cider, och kassören vägrar sälja oss om vi inte visar leg 16 och 17 år gamla kände vi oss som de töntigaste ever som försökte lura affären på att sälja alkohol till minderåriga. Framför oss stod två 90:or och glodde som om vi var små barn. Vi cyklade iväg och skämdes, det fick bli vanlig läsk den kvällen.


Så nu är jag 18, and the revenge is mine.. Japp, thats it, nu får jag nog sluta, kanske ska slå kvinnan en pling så vi inte missar melodi festi valen ikväll, det skulle sannerligen vara en skam. Hajdeå

 
 
Linda

Linda

28 februari 2009 18:48

Ush så pinsamt!
Men ja! Ta hämnd!
Jag vågade inte testa att köpa innan jag var 18 och när dagen väl var inne stod jag där beredd och ville att de skulle fråga efter leg så jag kunde bevisa att jag var 18. Men de frågade inte :'<
Då blev jag faktiskt lite besviken för då kändes det som att jag kunde ha köpt tidigare :P

http://littlemissfreckles.blogg.se

 
elin

elin

28 februari 2009 23:15

och så får vi prata om tid och packning imon :)

http://heeltrandom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards