Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Sofia Ohlsson - 20 februari 2011 16:18

Idag gick jag upp runt tio, drygt sju timmars sömn då jag somnade runt tretiden igår. Helt okej ändå, jag hade en jätterolig kväll och då är det värt att gå och lägga sig sent, känna av att det är helg helt enkelt. Erika, Karolina och Annika var hemma hos mig, vi såg melodifestivalen och åt pizza, tredje lördagen i rad för mig även om det var hemmagjord pizza förra veckan!


Idag gick jag alltså upp rätt sent då, mamma skickade ett sms om att hon var påväg när klockan var halv elva och jag som varken duschat, diskat eller städat från igår kände mig aningen småstressad. Jag hann iallafall göra mig något sånär iordning och skulle bara sminka mig när mamma kom. Tillsammans åkte vi ut till Nova där jag utnyttjade två presentkort, ett på Indiskan som jag fick av Jacob i studentpresent som inte kommit till pass förut. Jag köpte fem gräddvita ljus till min kandelaber och en lila lite glittrig löpare till mitt bord så nu ser det mycket hemtrevligare ut här. Det andra presentkortet var på Whoops Fashion som ligger på Nova bland annat. Jag fick det i höstas för en skinnjacka som jag köpte där och sedan gick den sönder i fodret och då fick jag tvåhundra kronor i presentkort som kompensation och det blev en randig tröja för det. Vi åt lunch på Nova också och sen köpte vi med oss lite fika hem. Vi körde inom Hemköp som ligger väldigt nära men där jag aldrig handlat tidigare, köpte lite grejer till kvällens middag och sen åkte vi hem till mig, fikade och pratade lite. Det är så roligt när mamma kommer ner och umgås lite. Som avslutning gick vi en runda på stan, mamma skulle handla lite på Åhlens och när vi kom hem åkte hon.


Idag ska jag nog bara slappa och ha helg, det är jag värd. Jag ska ta en blick på hur min kommande vecka ser ut, planera lite pluggtid och så ska jag bara ligga i min säng och slappa, är fortfarande slut efter gårdagen och veckan som kommer är väl inte lugnare i någon mening. Men vi hörs alla läsare, hoppas ni haft en bra helg, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards