Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Sofia Ohlsson - 6 februari 2011 17:50

Eller? Det känns verkligen inte som en helgdag, framförallt känns det som ett hån att kalla dagen för en vilodag, men jag har varit ganska duktig så det känns helt okej ändå. Igår hade jag då lite vänner över för pizza, melodifestivalpremiär, godis och en massa snack såklart. Jag fick jättefina och praktiska presenter och kan konstatera att studenter troligtvis är bland de bästa på att köpa presenter till just andra studenter, allt man behöver men kanske inte riktigt det man prioriterar i förstahand själv. Bland grejerna jag fick var koppar, te, tvålpump och tvål, plåster (med barntema i like!) nagelborste, duschkräm och body lotion och ett tandborststimglas, ja jisses, fin kväll med andra ord! De sista gästerna - Annika och Karolina gick stax efter ett på natten och själv kom jag väl i säng lite innan två någon gång.


Jag och Annika hade dessutom stämt möte på Juridicum för att söndagsplugga idag, jag ställde om klockan ett par gånger får jag erkänna men tjugo över tio kom jag dit, båda troligtvis lika trötta och slitna men trots det satt vi fram till tio i fem och med en lunchpaus på en halvtimme ungefär har vi pluggat nästan sex timmar idag, det var väl bra gjort! Tyvärr gör det mig inte mycket säkrare på onsdags hemtenta men jag känner iallafall att jag gör mitt bästa just nu och det är ju klart viktigt!


Nu är jag hemma sedan en halvtimme tillbaka - lite mer, jag tog en vända inom Konsum och handlade lite mat och om en timme har jag tvättstugan så vi får väl se hur jag lyckas med att laga mat, sortera tvätt och springa fram och tillbaka ikväll men det ska nog gå! En ambitiös dag minst sagt, hoppas ni haft en bra och kanske lite lugnare söndag än jag. Vi hörs kära läsare!

Ovido - Quiz & Flashcards