Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Sofia Ohlsson - 30 januari 2011 20:12

Hej hopp! Snart är ännu en helg över och ikväll känns det aningen vemodigt att säga det eftersom jag haft en så ytterst trevlig helg. Jag åkte ju som bekant hem till mamma i fredags och hem till mamma blev hem till pappa där jag hämtade hans bil, tittade på handbollen och åt litegrann! Därefter körde jag hem till mamma och tittade på let's dance samt åt gottegodis tills jag blev så trött att jag somnade!


På lördagen körde jag till Sölvesborg med pappas bil för att hämta två smörgåstårtor på Ritz, slog två flugor i en smäll och mötte upp Cocco för en minifika innan jag körde hem till Kristianstad igen, gjorde mig iordning och begav mig ut med bilen återigen. Den här gången var det Åhus som var nästa destination och jag hämtade upp Pappa och Lotta för att köra tillbaka till Kristianstad och gå på kalas för att fira .. mig själv, Jacob och Ulf. Det var ett mysigt släktkalas med min härliga släkt, det är så mysigt att ha ett litet barn i släkten, lilla Theodor, han har varit efterlängtad, speciellt nu när vi andra kusiner inte är tonåringar längre!


I födelsedagspresent fick jag en badrumsmatta, en slickepott, en tårtspade, två kökshanddukar, pengar, ett strykjärn, en ministrykbräda - perfekt för studentbostaden och Scrubs säsong 5!


Idag har jag slappat lite hemma hos Mamma, hjälpt henne klippa klorna på katterna och ätit lite lunch innan jag tog tåget hem till Lund igen. Här har jag tittat på handbollen, två matcher - två besvikelser, tyvärr.. Men jag har även hunnit fira lite söndag med god mat, thailändsk fläskfilé fast med kyckling istället, jag har hunnit diska upp lite och nu sitter jag här redo för en lugn kväll. I veckan väntar tre rättsfallsseminarium och rätt mycket egentid att planera in plugg på. Så fort solsidan och time out tagit slut så ska jag varva av med Scrubs - en helkväll framför TV:n helt enkelt. Hoppas ni haft en trevlig helg alla läsare, vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards