Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Söndag

Av Sofia Ohlsson - 25 juli 2010 12:11

Det är ganska otroligt hur det, på två dygn, kan gå från högsommar med 30 grader och strålande sol till höst med regn och 12 grader, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men jag skulle nog vilja påstå att det kunde varit lite olägligare än det är. Igår jobbade jag fem och en halv timme och veckan som kommer ska jag jobba 35 timmar, det är ganska mycket för att vara mitt jobb. De två följande veckorna är inte alls lika farliga men pengar blir det, välbehövliga är dem också.


Igår åt vi mat från Edgars eftersom både mamma och jag jobbat och ingen av oss orkade ställa sig vid spisen. Vi testade på pastan som de börjat med och Jacob tog sig en pizza. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men OMG känns ganska relevant i sammanhanget. Om jag någonsin berättat hur mycket jag älskar pizzan från Edgars så kan jag inte i ord beskriva vad jag tyckte om pastan. Jag åt Puttanesca som var penne med räkor, lax, crabsticks och oliver i tomat-och vinsås. Det smälte i munnen, jag älskar pasta över huvudtaget men det här var det godaste jag ätit på år och dar. Mamma fick dessutom två pastalådor med sin mat så det åt vi till lunch idag igen.


Mamma och jag kollade på Harry Potter och den flammande bägaren, hon blev nog lite trött på mig när jag försökte förklara allt, vem som var son till vem, vad en dödsätare är eller hela historien om Peter Pettigrew vs. Sirius Black. Tur att jag inte är den enda n ö r d e n i min vänskapskrets. Men mamma som inte läst böckerna  och inte följt historien tidigare gör alltid ett tappert försök att förstå storyn när vi sätter igång en film, vi brukar se dem med ett års mellanrum ungefär, så nästa sommar kanske jag lyckas traggla på henne de femte filmen. När det var dags att sova fick vi det inte lätt för oss. De närmsta grannarna hade en dunderfest med partytält, skithög musik och en massa hurrande. Jag somnade halv tolv trots att Taio Cruz's "break your heart" strömmade hur högtalarna, vid halv tre vaknade jag igen av att mamma var uppe, hon har rummet närmast grannarna och kunde såklart inte sova eftersom det nu var Lady gaga som spelades på full volym. Det sista jag minns är att jag, klockan 03.11, försökte somna trots att det lät som om festen var i vår egen trädgård och nästa gång jag vaknade, strax efter 05.00, var det faktiskt tyst... Nog om igår, mer idag;


Idag ja, inga planer här direkt men jag gissar på att det blir lite Mario Kart -spelande. Jag har kommit in i en Ds-period igen, det blir lätt så på sommaren när man inte träffat vänner på länge och det är tråkigt väder. Sen ska jag ta och beställa bikinin som jag kollat ut så jag kan ha med mig badkläder till Malin och England, hennes familj har ju en pool och det vore synd, om vi nu får tillfälle att bada, att inte kunna göra det då. Sen ska jag ta en dusch, imorgon börjar jag jobba sju och med mina uppstigningstider (två timmar före jobb en duschmorgon och en timme före en vanlig morgon) känns det ganska givet att inte duscha imorgon eftersom det hade gett mig en uppstigningstid på fem. På kvällen ska jag hem till Cornelia och äppelgården där alla ledare från förra terminen ska samlas, grilla och ta lite farväl liksom, ja av oss som slutar då, inte av varandra!


Men nu först ska jag fika med familjen, det är min storebrors namnsdag som vi av tradition alltid firar med lite fika och en liten present. Så vi hörs, ha det fint i det hemska vädret, hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards