Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Tischhdag

Av Sofia Ohlsson - 13 juli 2010 17:28

Det är min andra lediga dag och jag trivs som fisken i vattnet! Ledighet är något för mig må jag säga, i alla fall idag och två dagar framåt är jag ledig och sen har jag fått lite småtimmar på mitt jobb, inte det i Åhus då utan här nere på stan. Jag skulle jobba tre timmar på fredag och två och en halv på lördag, det är ju alltid lite extra pengar faktiskt och så orkar jag inte gå hemma och dega för mycket. Vi får väl se om de behöver mig i Åhus alls nästa vecka, jag gråter inte om det skulle bli så att jag blir ledig även då, jag klarar mig rent ekonomiskt och det kan kännas bra att vara ledig en vecka innan jag går på tre veckor på Kristinas igen.


Värmen idag har varit skitjobbig rent ut sagt, den är tryckande, det är kvalmigt ute och fuktigt i luften. Fruktansvärt jobbigt. Solen tittar fram då och då, ibland kommer det en liten regnskur men det är lika varmt efter det igen.


Jag och Helena träffades mellan halv tolv oh halv fyra, vi köpte glass, mycket glass, först köpte jag en calippo, ni vet med colasmak, en sådan man trycker upp själv, Helenis köpte en kulglass utanför Kristinas. Sedan gick vi runt lite, hem till mig så jag kunde visa mina nya glasögon, vi gick ut till Tredenborg och på vägen dit köpte Helena en twister. Hon badade lite och jag doppade fötterna när vi kommit fram sen gick vi till den lilla kiosken där jag köpte en blåtira, yes så hette isglassen med blåbär och citron/limesmak. Helena blev så småningom sugen på en till glass hon så hon köpte en med hallon-och lakritssmak, verkligen spännande. Hon badade lite till och sen gick vi hemåt igen. Vi skildes åt efter jag beställt tid hos tandläkaren (lika bra efter sådant glassfrosseri) och sen gick jag hem för att planera matlista och åka med mamma till affären. Väl där köpte jag en halvliters sorbetglass så tillsammans har alltså jag och Helena ätit fem glasser och en halvliter sorbet, fast sorbeten väntar fortfarande på mig visserligen, den ska fungera som snask till Morden i midsommer, Hejja!


Nu har jag skrivit om för mycket glass, ska snart vandra ner till undervåningen där det är betydligt svalare. Puss och kram skum banan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards