Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Torsdag

Av Sofia Ohlsson - 8 juli 2010 20:45

Efter jobbet idag gick jag hem, det blev så att jag fick jobba över en timme då vi hade jättemycket folk på slutet, de kom i små massor så det fanns hela tiden något att göra och aldrig blev det tid till allt det där man borde hinna med som att diska eller städa. Men jag var hemma vid kvart över sex i alla fall, redo för en skypedejt med Malin! Min fina vän, tyvärr hade hon inte fått sladden till sin dator (som hon glömde hemma i sverige) så vi kunde bara chatta med varandra men det räckte gott och väl, det var mycket att prata om, roliga saker och lite mer planer och sådär, om allt går som det ska så åker jag till henne om sex veckor, HOPPAS!


Mamma kom hem en timme efter mg ungefär och då fic jag avsluta mitt samtal med Mallan och bege mig ner på Killebom tillsammans med mammsen. Vi skulle äta och ingen av oss hade lust att handla och laga mat så vi åt från en varsin festivalvagn, hon åt sill och jag thaimat, vi gick igenom allting och sen snabbt hemåt.


Nu har jag en tillfällig TvPaus men om tio minuter börjar en serie som jag började kolla på förra veckan så då ska jag parkera mig i soffan och förhoppningsvis inte resa mig på en timme. Sen blir det väl att jag lägger mig i sängen i tid så jag inte somnar för sent. Förmodligen blir det inte före tolv i vilket fall som helst men nu för tiden när jag har med mig en kall vetebot i sängen så blir det lite svalare och trevligare på kvällarna. Annars är mitt rum som en bastu. Nej nu ska jag ner och vbila fötterna lite, det går knappt att gå med dem efter idag, jag är helt slutkörd. Vi hörs, Hej på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards