Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia Ohlsson - 3 juni 2009 23:20

Imorgon är en ny dag på festivalen och jag och Cocco ska leva upp till namnet FEST(ival) genom att fira vår enda dag utan jobb. Vi åker väl ut någon gång mellan tolv-halv ett och sen är tanken att stanna till midnatt efter twisted sister(?) som jag tror spelar sist.


Det blir helt klart en lång, lååång dag och jag är redan urtrött. Därför ska jag nu sova, eller först är det scrubs sen ska jag upp runt elva imorgon, vi håller tummarna för bättre väder. Hejs

Av Sofia Ohlsson - 3 juni 2009 19:15

Idag var första dagen och vi jobbade mellan 11-17. Cornelia kom hem till mig runt tio och jag packade ihop de sista gejjerna. Vi åkte ut till området, redo för att vakta gaterna 10, 17 och 30. Ja inte alla då såklart utan jag och Cocco tog Gate 30 som alltså är backstage till zeppelin stage.


Finns inte mycket att säga om dagen, vi var trötta, vi är trötta, en del regnskurar och en som innehöll hagel. Duktiga flickor med paraplyn.


Vi sprang omkring en stund inne och utanför, åt och åkte hem. Imorgon jobbar ingen av oss och bland de bästa banden spelar så det blir festival på riktigt för hela slanten.


Nu ska jag bara slappa framför tv :n och hämta mamma på stationen elva.


Vi hörs hejhej.

Av Sofia Ohlsson - 2 juni 2009 19:25

Nu är det verkligen bara timmar kvar till rocken drar igång. Ja för vissa har det redan dragit igång, alla de som satt upp tält och flyttat ut dit fram till slutet av veckan redan igår och idag. Jag och Elin hämtade våra band hos Mika idag runt sex-tiden och jag tog även ett bil-access eftersom jag kör imorgon. Ger väl det vidare till någon av DK:s arbetare om jag inte behöver det mer sen.


Jag ska packa, men bara lite kläder till imorgon, det är ju först på torsdag som vi festar till det, har band att se och inget jobb. Fredag till lördag ska jag få sova hos Elin också, ganska skönt, vi går bara hem till henne på max en halvtimme efter sista bandet vi ska se. Sen jobbar vi eftermiddags och kvällspass på lördag.


Nu ska jag försöka få tag i far min snart också, usch så mycket som skall göras. Håll tummarna för fint väder och inget regn som de säger att det ska bli.


Vi höres!

Av Sofia Ohlsson - 2 juni 2009 15:38

Idag var den skönaste dagen på mycket lång tid. Jag blev väckt halv sju av mamma för att skjutsa henne till stationen, detta endast för att jag skulle låna bilen och när hon är så snäll att jag får låna den skjutsar jag henne gärna. Efter det åkte jag hem, somnade om och behövde inte gå upp förrän klockan var tjugo i tio.


Min första lektion och enda var Geografi, återlämning av boken, betygssnack som jag redan haft innebar att jag slutade runt halv tolv då jag snabbt begav mig till Gördis för ytterligare betygssnack. Därefter ner på banken för elin skulle fixa internetbank, därefter apoteket för solkräm och myggmedel. Vi handlade en varsin macka på kristinas konditori och efter ett snabb-besök hos mig körde vi till stranden. En och en halv timme på en helt öde och lite småblåsig strand var fantastiskt skönt, och räckte. Vi begav oss hemåt igen och nu ska vi titta på tv. Ikväll hämtar vi ut rockbanden och imorgon börjar jobbet för min del.


See ya later.

Av Sofia Ohlsson - 1 juni 2009 21:31

Nu får det bli sängen för min del, inte för att jag ska upp tidigt, det är humorkväll på sexan som alla andra måndagar och på tok för varmt här hemma för att göra något annat än slöa.


Jag har börjat dagdrömma om mina studentdagar - det vill säga när jag flyttat och börjat plugga. Jag längtar så otroligt mycket efter friheten, ansvaret och att det ska hända något nytt i mitt liv. Det är så dags nu.


Godnatt för ikväll - imorgon är en annan dag.

Av Sofia Ohlsson - 1 juni 2009 18:16

Nu har jag hunnit steka en stund i solen också, det blev uppskattningsvis 50 minuter sammanlagt. Rätt lagom såhär ändå, jag har aldrig varit fåfäng nog att ligga längre än så..


I vilket fall bestämde jag och Elin lite halvt att om vädret vill och allting går som det ska imorgon så åker vi till stranden, detta eftersom vi bara har en lektion imorgon och slutar 12.10 Men jag kom på att jag har gehörslära också så planen är att gå till Gördis och prata lite med henne så får vi se hur det blir.


Imorgon på kvällen hämtas även banden ut - sen är det rock helt enkelt.


Ikväll är det komedikväll på tv, simpsons, family guy, 2½ men, Scrubs, allt.


Vi hörs kanske senare, ha det. Tjo

Av Sofia Ohlsson - 1 juni 2009 16:22

Idag är det första Juni, sommaren är officiellt här och vad är bättre att fira med än 27 grader, knallblå himmel och glassbåtsbesök. Vi började klockan halv tio med musikhistoria, följt av ett långt långt hål där jag, karl, elin och sacko satt med listor för att skriva in alla paren som ska gå på balen, deras telefonnummer och adress och sen skickade jag in det till Photomic som kommer för att fotografera dem.


Sen var det filippinen-redovisning och därefter bar det ner till slottsudden. Treorna hade avslutning och vi - fem stycken tvåor som hjälpte till att sjunga en kväll för rädda barnen var bjudna på resterna av smörgåstårtan av Gördis. Dock gillades det inte av några treor som högljutt ifrågasatte Gördis och utan att skämmas ställde frågor som "Sjöng de med oss bara för att få smörgåstårta?". Men det var ganska trevligt ändå och vi pratade lite med lärarna. Sedan som sagt, glassbåten, nu hem och NU lite sol på min kropp för det är så hett så jag inte vet vad jag ska göra annars!

Ovido - Quiz & Flashcards