Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 19 maj 2009 22:16

Hemma från scenrep, hemma från kebab i bröd, hemma från manusrepetition.


Ja ni såg rätt, det blev en kebab i bröd eftersom lasses bara hade en baguette kvar och den samt vindruvorna jag köpte tog slut redan vid fyra-tiden då min lunch tidigare i dag bestod av två knäckebröd och tre äppelbåtar.


Så när andra ledare åkte upp för att handla lassesmat insåg jag att NEJ, jag måste verkligen äta mer för att orka. Så en kebab i pitabröd - skippade pommesen är väl inte helt dumt.


När jag kom hem ringde jag mamma så fort jag bara kunde, hon skrev nämligen omprov i anatomi idag och hon klarade det. ÅH så stolt jag är över min lilla mamms, hon kan hon! Ni ska veta att det inte är lätta grejjer de lär sig där, mycket svårare än det vi läser på biologin på högstadiet, och då ska de "bara" bli hudterapeuter. Vilken härlig dag det blev.


Imorgon har vi geografi-dag så fint väder vore inte helt fel.


Vi hörs iallafall en stund! Hajja

Av Sofia Ohlsson - 19 maj 2009 14:22

Stressigare tisdag har jag inte varit med om på länge. Men nu är det mesta uppstyrt så det är väl lugnt antar jag. Jag har pratat med Mats från Photomic och eftersom jag är ansvarig för balfotograferingen ska jag nu mejla alla paren på balen - deras address, namn klass osv om två veckor till Photomic. Jag har precis skickat in mitt religionsarbete till Martin och hoppas på högsta betyg. Dock är det mer av ett hopp ön vad jag tror på det, tyvärr, han säger nte mycket den och förut har jag fått mina minus av småsaker som inte förväntas påverka betyget, från min sida.


Om en halvtimme ska jag gå ner till K-marknad och köpa lite frukt, därefter upp till Lasses för att köpa baguetter, hoppas de har sånna kvar för jag är jättesugen. De är väl inte vidare nyttigare med alldeles ljust bröd men ost - gurka, tomat och sallad väger väl upp det litegrann.


Klockan fyra träffas ledarna och halvtimmen senare kommer alla dansare mellan 9-13 för scenrep. De ska få köra igenom sina danser två eller tre gånger var och sen är det de äldre gruppernas tur. Det blir sent ikväll helt enkelt. Dock misstänker jag att mamma inte är hemma när jag kommer ändå... Imorgon är det geografidag och sen är det barnshow på kvällen. Jag hinner inte riktigt med, tur att jag inte har några prov och att jag är ledig på torsdag då det för övrigt skall bakas muffins hela dagen.


Vi hörs kanske ikväll! Ha de gott.

Ovido - Quiz & Flashcards