Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Sofia Ohlsson - 17 maj 2009 22:21

Nej, om man skulle ta och tänka på refrängen. Jag ska lägga mig i sängen och hoppas att jag lyckas somna i tid, det blev en liten tupplur vid tre - tiden innan och jag tror klockan var tjugo över fem när jag vaknade fy skäms.


Imorgon är det skola 9.30 - 14.00 därefter musikcafé - roddning - äta - musikcafé - tillbakaroddning - hem och sova. Jag ser fram emot dagen, på riktigt. Däremot hade jag gärna sovit lite längre än till halv åtta som jag ställt klockan, inte mycket sömn den här veckan inte, det är smällar man får ta när man lever.


Godnatt alla!

Av Sofia Ohlsson - 17 maj 2009 15:14

Idag är det Norges nationaldag, jajamän, suttonde maj. Jag gick upp kvart över åtta i morse. Vi skulle träffas lite tidigare på Bokelundsskolans aula och efter att ha hämtat sofia alm i hjortakroken körde vi bort till bokelund. Eleverna kom runt tio och deras genrep kunde börja. Det var alltså bara barnen mellan 3 och 9 år som dansade idag. Genrepet tog ungefär en och en halv timme och sen var det snabb-möte då vi gick igenom vad som skulle fixas såhär mot slutet. Snabbt upp till Lasses för att köpa en liten baguette, vidare till lokalen för att dansa en och en halv timme, så nu sitter det.


Jag var hemma tio i tre ungefär och har precis ätit lite paj. I eftermiddag ska jag ladda upp för veckan som kommer. Imorgon är det musikcafé och Tisdag, scenrep uppe på Bokelund.


Vi hörs senare, Hej.

Av Sofia Ohlsson - 17 maj 2009 00:02

Allting är framplockat, förberett och så för imorgon. Jag har skrivit ut klassrumslappar, det vill säga de lapparna som sitter på dörrarna in till klassrummen där barnen ska byta om. Det är förvisso inte förrän på Onsdag de tidigast kommer behövas men jag räknar med att inte hinna med att sitta vid datorn denna veckan som jag brukar.


NU ska jag iallafall få lov att sova, nerbäddad i min varma säng, imorgon är det 08.20 som larmet ringer, och då existerar inte ordet sovmorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards