Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Söndagkväll

Av Sofia Ohlsson - 13 september 2009 19:39

Fortsättningen på dagen har sett ut som så att jag köpte godis på ica, på mammas begäran

Det är minsann inte alltid jag som driver i godisfrågor. Därefter fixade jag med lite sånt trix som måste ordnas till skolan, till exempel skrev jag lite på en uppgift vi har i socialpsykologi till imorgon, en liten uppgift där vi skulle "lösa" fyra olika rollkonflikter. Jag har skrivit ut ett papper till en av rektorerna med styrelsens mejladresser som han ville ha och jag har ordnat till min lilla analys.


För en stund sedan spelade jag och mamma ett par parti kort, stress och tåget går är våra favoriter. Nu är det alltså snart dags att lägga sig känns det som, men det kanske är för att kvällarna blir allt mörkare, jag tror att klockan är strax efter nio, bara genom at titta ut ur fönstret och ändå är hon bara tjugo i åtta. Jag ska iallafall lägga mig i sängen för en tv-kväll efter min aktiva dag. Först är det urban legends, två avsnitt i sammanlagt en timme, därefter two and a half men, sist men inte minst är det "The forgotten" en skräckfilm som jag såg senast 2005, kommer ihåg att jag inte förstod den riktigt då så jag ger det ett försök ikväll. Men känner jag mig själv rätt så somnar jag runt halv elva iallafall. Vi får väl se.


Imorgon påbörjar vi en ny vecka och det är väl bara att gilla läget antar jag, brukar alltid kännas lite smått vemodigt såhär söndagkväll men what to do ärligt talat. Imorgon tänkte jag gå upp runt sjutiden, vilket är sovmorgon på sätt och vis, börjar först tio i skolan men jag ska duscha och det brukar ta tid då, dessutom ska jag träffa Malin kvart över nio så vi kan diksutera lite runt projektarbetet, förstå saker vi inte riktigt förstått ännu förhoppningsvis. Sen är det psykologi, samhälle b och svenska b. Skoldagen avrundas med projektarbete och ett möte på det. Det är profilutskottet som sammanträder och sen måste jag nog gå till dansen direkt efter det.


Klockan kvart över åtta slutar dansen, jag blir hämtad av mamma och sen är det dusch-sängen direkt efter. Så nu vet ni det för jag lär inte hinna skriva många inlägg imorgon:)


Nu får jag lägga mig i sängen och avsluta den här kvällen en gång för alla. Vi hörs, Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards