Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Tisdageftermiddag

Av Sofia Ohlsson - 8 september 2009 15:58

Tiden går så snabbt, nu är det redan tisdageftermiddag och om en och en halv timme ska jag ha min första grupp ute på Dk. Jag är fortfarande förkyld och ligger lågt med träningen men det hindrar inte mina barn från att dansa! Leda kan jag ju fortfarande och det är inte så värst ansträngande att visa koreografin.


Jag har iallafall ätit för ikväll, åt pasta med ost-och skinksås, katterna har busat omkring runt mina ben och uppe på bord och vid spisen så jag blir galen på dem. Tittade lite på tv tidigare och nu försöker jag, via sms, diskutera fram en lösning på problemet med hur jag ska ta mig ut till danskompaniet.


Idag var skolan ganska trevlig, en vanlig tisdag ungefär förutom att gehören var inställd. Jag kom på att min engelsklärare är väldigt trevlig, förtsatt att man är trevlig mot henne såklart. Inte för att jag någonsin tyckt illa om henne, jag var väl bara lite besviken att jag skulle behöva byta lärare sista året på gymnasiet eftersom jag gillade min förra väldigt mycket. Men hon vi har nu är båda bra och snäll, så det känns bra, min samhällslärare är också väldigt gullig och när gruppen är tyst är den trivsam, men det har vi nog inte fått uppleva fler än en gång heller.


Imorgon är ingen vanlig dag nej det är en härlig onsdag hurra hurra hurra. Då är det skapande dramatik bland annat, det är religion b och vi har estetisk verksamhet. Spciellt på den sistnämnda lektionen är det skoj för vi ska göra egna kompositioner i tre små grupper, sist hittde vi en sskrik-effekt på synthen vilket la grunden till vår låt som blir en skräck-inspirerad liten kompostion. Idag hittade jag även en skrattfunktion som jag tänker presentera imorgon som vi måste ha med helt enkelt.


Åh ja, inte så intressant kanske, nu ska jag försöka få kontakt med mor min, ha det bra så hörs vi en liten stund ikväll. Poss å Krahm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards