Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Sofia Ohlsson - 23 maj 2011 17:26

Hej hopp här kommer ett inlägg från all stress jag befinner mig i just nu. En massa pluggande, examinationer och förmögenhetsrätt håller jag på med, eller ja, det är iallafall meningen att jag ska hålla på med det. Idag har vi haft rättegångsspel, det sista examinationsmomentet innan tentan. Därmed har jag också klarat alla examinationsmoment so far den här terminen, två projekt, en hemtenta, tio seminarier (vilket jag bara drar slutsatsen att jag klarat) och så uppsatsen då. Efter rättegångarna som vi för övrigt vann i det ena fallet - vilket ger tre vunna rättegångar av fyra möjliga, helt okej statistik - så gick jag och Erika och åt lunch. Efter det var det lektorsledd övning i Immaterialrätt, sista övningen inför tentan alltså. Nu i eftermiddag har jag träffat mamma och jacob en stund som varit i Lund och Malmö idag.


Ikväll hade jag tänkt läsa litegrann men så måste jag ju handla, laga mat och äta också. Ikväll somnar jag förhoppningsvis gott och tidigt. Jag är så otroligt trött efter ett par veckors plugg och dessutom har jag dragit på mig någon konstig feber. Jag mår inte så dåligt som jag brukar göra när jag är sjuk men det är ändå en jobbig känsla, jag är varm i hela kroppen och lite dåsig emellanåt.


Nu till lite läsning och sen kilar jag väl till affären. Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards