Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Onsdagkväll

Av Sofia Ohlsson - 8 juli 2009 22:26

Dagen avslutades, och kvällen inleddes, med ett litet bak. Kladdmuffins är helt okej tidsfördriv. Och att prata en massa med min lilla mamma desto bättre. Vi träffas ju inte alltför ofta och i måndags var första gången på en och en halv vecka som vi sågs, jag saknar henne så lätt!


Imorgon bär det av till Heidi för lunchfika, snicksnack och allmänt sommarlovsmys. Vi har ju sommarlov båda två. Jag tror att det är bland det enda som skulle locka mig med att bli lärare, att ha sommarlov. Ja tacksamheten att få arbeta med barn får vi ju inte glömma...


Övriga planer är att på fredag åker jag in till mamma i malmö. Förutsatt att hon får använda sin fot, för att få pedikyr. Mina fötter behöver det so bad, inte minst efter förra veckans arbete.


På lördag ser det ut att bli Kristianstadsdagarna med - än så länge, Kajsa, Karl och Kristian. Några till på gång också. Det blir trevligt, vi strosar nog mest runt och umgås. Iallafall är det vad det varit tal om, så får vi se.


För övrigt går mina tankar i samma banor som tidigare, jag drömmer om den dagen jag får flytta hemifrån, köper en massa onödig inredning och pussar mina katter all day long. Every day long. Så kan man nog sammanfatta varenda dag här hemma. Nu tänkte jag fortsätta en stund framför datorn och avsluta kvällen med tv:n. Det gamla vanliga 2½ men och Scrubs för att så småningom somna in, imorgon är en ny dag. Och som jag sa tidigare, fika hos Heidi, redan klockan tolv ska jag vara där så uppstgningen sker runt halv tio.


Gudnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards