Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Sofia Ohlsson - 11 juli 2009 13:56

Ojojoj, "Hjälpa mamma med städningen" blev dammsuga hela huset, skaka alla mattor, svabba trappan och köket. Städa i hallen och bära ut skor i uterummet  samt finputsa och rengöra ställen som dammsugaren inte sett sen 93.


Okej, en liten överdrift men en rejäl städning blev gjord. Och en rejäl städning med ett fint resultat, det känns bra. Om två timmar kommer Elin hit för att äta Edgars-Pizza. Klockan fem kommer resten och innan dess ska jag ha hunnit handla chips, popcorn och sånt, sminka mig klart och klä på mig.


Den stora frågan är, Varför sitter jag då här?

Av Sofia Ohlsson - 11 juli 2009 10:27

Nu är jag pigg och vaken. Piggheten kan diskuteras eftersom en stor gäsp smög sig på samtidigt som jag skrev första meningen. Jag har vaknat från och till sen femtiden och den senaste timme drtömde jag en jobbig dröm som bara var skön att vakna upp från. Oj ytterligare en gäsp nu, kanske lika bra att jag tar tag i mig själv och går ner.


På schemat står dusch, val av kläder till ikväll. Hjälpa mamma att städa där nere och handla popcorn och läsk.


Ikväll, eller först klockan fyra kommer Elin hit. Vi ska äta pizza och sen kommer Kajsa. Klockan fem kommer resten, Manne, Kalle, kristian och Jesper. Eventuellt Rebecca. Vi ska ha det lite trevligt och tillsammans åka in till Kristianstadsdagarna. Hoppas det blir lite trevligt, de flesta av oss har inte träffats på en månad ungefär så förhoppningarna är väl stora på att något blir bra.


Och med de orden måste jag verkligen springa ner och börja städa. Det blir nummer ett på att-göra listan.


Vi hörs senare! hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards