Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Fredag

Av Sofia Ohlsson - 17 juni 2011 18:28

Tjolahopp, nu minns jag inte när jag skrev senast men det är väl ett tag sedan så lite har ju hunnit hända sedan dess. Jag har tillexempel hunnit med introduktion på mitt sommarjobb, träffat Malin och besökt Furulundsskolan och alla gamla lärare, varit hemma hos pappa två dagar, varit i Lund och vänt, och nu sitter jag hemma hos mamma och väntar på att hon ska komma hem.


Besöket på min gamla gymnasieskola var riktigt roligt, vi fick träffa många av våra gamla lärare och det var jättekul att se hur glada många blev. Vi satt ner med ett gäng i musiken och pratade igenom allt vi varit med om sedan vi sågs sist vilket är ungefär ett år sedan då vi tog studenten. Vi fick till och med en varsin kram av våra före etta engelskalärare, mycket trevligt. Den enda "besvikelsen" var att Jenny - svenskläraren var sjuk så henne får vi minsann hälsa på någon annan gång!


Sedan har jag varit hemma hos pappa och Lotta, det är så skönt att mamma bor i Kristianstad så jag kan köpa sommarkortet och kunna åka genom hela skåne på det i sommar. Där har vi ätit grillat, aioli, goda sallader med mera.


Idag tog jag tillfället i akt, ledig dag och inget inplanerat fick bli en tripp hem till lägenheten i Lund. Jag tog in posten, dammsög golvet och plockade in torr disk i skåpen, fixade helt enkelt allt som jag inte hann när jag åkte därifrån. Sedan åt jag lunch på 7eleven och tog tåget hem till mamma igen.


I helgen ska jag bara ta det lugnt, njuta av mina sista dagar innan jobbet sätter igång och försöka hinna med ett par ärenden också. Det där blev lite motsägelsefullt insåg jag precis men jag ska nog försöka ta det lugnt och göra det jag orkar bara, ja det låter som en bra idé. Hoppas ni alla får en bra helg så hörs vi snart igen! Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards