Alla inlägg den 25 april 2011

Av Sofia Ohlsson - 25 april 2011 20:57

Efter mitt väldigt lilla men ack så sköna påsklov är jag lite förvirrad med dagarna, idag är det alltså måndag, som känns som en söndag, fast som är en måndag men ändå en röd dag, som en söndag. Jag tänkte berätta lite om mina senaste dagar och mina dagar jag har framför mig. Jag har ju som sagt varit ledig sen i torsdags och hunnit umgås en hel del med min familj och mina vänner, jag har hunnit träffa både Helle (om än bara en liten stund) och Malin, mina före detta klasskamrater, mamma, pappa, brorsan och såklart alla katterna. Ja en hel del som ni förstår.


I fredags var jag hos pappa och åt grillat, gick rundor samt bakade en kladdkaka, mycket trevligt. På lördagen gick jag på stan med mamma, vi åkte även till hässleholms djursjukhus för att hämta Zelda som mamma lämnat in ett par timmar tidigare. Knutorna i hennes päls hade blivit värre så det var lika bra att låta henne bli rakad, stackars katt hon var alldeles skärrad när hon fick åka hem. På kvällen spelade jag, mamma och Jacob spel, åt gott och mös riktigt bra tillsammans. På söndagen gjorde vi en miniutflykt till Kjugekull för att fika och vandra i den vackra naturen. På kvällen såg jag Harry Potter och åt godis.


Av mamma fick jag exklusiv choklad i påskpresent och av pappa fick jag ett par walkingskor, det är lite som om de båda pratat med varandra och kommit överrens om att jag skulle få gottis av henne och en möjlighet att gå av mig kilona av honom. Nejdå, skämt å sido! Hur som helst var det mycket skönt med lite ledighet och ett avbrott från vardagen. Idag körde jag och Jacob ner till Lund, vi fick låna bilen av mamma som dessvärre inte kunde följa med eftersom hon fick ett migränanfall på söndagen och fortfarande var trött idag. Framme i Lund åt vi lite lunch och sen körde jag till affären för att storhandla. Jag hade ju rabattkupong på Mobilia Ica Kvantum och det säger man ju inte nej till, särskilt inte som fattig student. Jag handlade ett basförråd för hela månaden som följer, ris, pasta, potatis, lax, kyckling, kryddor, grönsaker, ja allt, you name it. Det gick på nämare 600 kronor men med min kupong slutade det på 462 kronor, verkligen inte fel.


I eftermiddag har jag packat upp mig, fikat med Jacob som tog bilen och körde hem till mamma igen, han har ju ledigt en vecka till .. den där. Jag har duschat och lagat tonfisksallad och nu tittar jag på tv, måndagkväll ni vet. Imorgon börjar allvaret, plugg, träning, nyttig mat och upploppet för tentaplugget påbörjas. På onsdag slappar jag till det igen och beger mig till Köpenhamn med mina juristvänner.


Nu ska jag återgå till mitt här hemma, snart är det läggdags, vi hörs kära läsare, ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards