Alla inlägg den 19 juli 2009

...

Av Sofia Ohlsson - 19 juli 2009 12:16

God söndagmorgon. Idag sov jag ut riktigt ordentligt och när klockan var lite efter elva traskade jag ner på nedervåningen. Där frågade mamma mig om jag kunde dammsuga huset, precis så man vill starta sin söndagsmorgon, genom att dammsuga hela huset, yrvaken, i sov-tshirt och med gårdagens smink kvar.


Men jag gjorde det, och det tog väl ungefär en halvtimme, vårt hus är inte megastort och jag är väl ganska noggrann. Nu är här iallafall fräscht igen och så fort mamma är färdig i badrummet så hoppas jag kunna kasta mig in i duschen och göra mig iordning för dagen.


Jag ska på något vis ta mig till bion i bromölla, eventuellt med tåg om det går något så att jag är framme i tid. Jag har verkligen inte råd att tanka bilen eftersom det har blivit en del utgifter nu på kort tid.


För övrigt har jag många och inga planer alls för veckan. Måndag är jag ganska fri men hoppas på stranden, tisdag ska Zelda vaccineras hos veterinären och sen ska jag fika med elin, mamma och elins mamma. För övrigt ser det rätt tomt ut, skönt måste jag nog ändå säga, snart bara en veckas ledighet innan jag jobbar tre veckor i rad.


Vi hörs senare, hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards