Alla inlägg den 23 december 2011

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-och-dotter-mysigt. En riktig liten utflykt blev det. Sedan på hemvägen hämtade vi upp Jacob, han var hos några kompisar på Lister och vi hade ju nästan vägarna förbi.


Idag vaknade jag tidigt ska ni tro, och det var jag rätt nöjd med, är fortfarande nöjd med att klockan bara är strax efter nio och att jag är färdig med dusch och en liten minifrukost. Jag ska bara föna håret och sminka mig sen är jag ready to go typ. Jag och mamma ska handla inför imorgon, alltid ute i sista stund ni vet, som sagt, det blir ingen julmat hos oss, jo lite ägg, julskinka, kanske någon köttbulle och rödbetssallad till brunch på julaftonsmorgonen men till middag ska vi äta porterstek och jag är så spänd på resultatet, detär ju väldigt gott när man lyckas.. hoppas att jag lyckas! Jag har något ärende på stan också innan jag är färdig med dagens måsten. Ikväll eller mer i eftermiddag ska jag åka ner till Åhus, vi ska ju fira lite lillejul hos pappa och Lotta, men jag hoppas att de inte vill öppna julklappar, det finns inget tråkigare än att tjuvstarta med presenter, de får ju såklart öppna sina om dem vill men jag ska hålla på mitt. Hur som helst åker jag ner tidigare för att hjälpa Lotta om hon behöver det.


Nej men om jag skulle ta tag i det där hårfönandet, hoppas att ni alla får en bra dag och eftersom jag inte hade tänkt blogga på julafton så önskar jag er även en riktigt god jul! Tjatja

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards