Alla inlägg den 22 december 2011

Av Sofia Ohlsson - 22 december 2011 10:45

Hey hey heey! Whattup??? Jo men så att.. Torsdag idag, ledig dag nummer två, jag skulle kunna ha jullov varje dag känns det som. Fantastiskt skönt att sova hur man vill (bokstavligt talat, inatt t.ex släckte jag kvart över elva. Vaknade tjugo i sju i morse, tittade på Americas next top model, jodå, tittade på Nanny, somnade en sväng vid halv nio igen och gick upp en timme senare). Igår köpte jag en nyårsklänning, mark my words, det är den sista klänningen jag köper på .. år, nu ska jag börja använda de jag har men visst, jag behövde den här, en svart och ganska självklar men glammig nyåsklänning. Halterneck, massa glitter och paljetter och små stenar som en remsa under bysten och ut med halterneckbanden, snygg, kanske kommer det en bild, om inte nu så kanske från själva nyårskvällen, den var fin i allafall och jag kände mig fin i den. Sedan umgicks jag med min kusin Bea hela dagen, vi ordnade med julklapp till vår kusin Theodor, det blev en nalle typ en hund varav mer än 50% av köpesumman går till sos-barnbyar. Vi kände att vi gjorde en liten god gärning samtidigt liksom, Farmor och hennes man ska få ett vaccinpaket, eller ett bevis på att barn i Afrika får vaccin, också en ba julklapp.


Idag då, jag och mamma ska på en liten utflykt till Karlskrona, mamma ska på en intervju och eftersom hon inte jobbar passar vi på att ta en fika och gå lite på stan, jag vill att hon ska visa var vi bodde för 20 år sedan. Jag är inte genomförtjust i Karlskrona i övrigt, det är egentligen inget fel på stan i sig men jag har så dåliga minnen från det där, pappa flyttade dit när han flyttade ifrån oss första gången, jag och jacob fick sova i ett litet delat rum i trean som han hyrde innan han flyttade tillbaka och fick åka långa tågresor varannan helg. Sen var det när vi fick hämta mamma för ett och ett halvt år sedan på sjukhuset när hon fick sin första migränattack, innan vi visste vad det var, jobbiga känslor väcks till liv. Men det får väl bli bra idag.


Vi hinner nog inte med mycket mer idag skulle jag tro, imorgon ska det handlas julmat, jag har övertalat familjen att vi inte ska ha julbord i år, det är inte så gott och när vi bara är tre blir det istället tusen kilo mat över som vi måste tvinga i oss i flera veckor efteråt, nej tack. Planen är att vi (jag) ska göra en ordentlig porterstek, fint ska det vara. Jag ska använda min rutiga kokbok som jag fick av Cocco för snart tre år sedan, där finns alla recept i hela världen typ.


Nu ska jag nog sminka mig och bli fin så jag kan gå och handla frallor. Sedan beger vi  väl oss. Ha det så gott alla läsare, jag hinner kanske med en update imorgon också! Tja då!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards