Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Jisses

Av Sofia Ohlsson - 11 oktober 2011 19:59

Ja nu har det hänt igen.. Det har gått ett bra par dagar sedan jag skrev, men ha förståelse, jag är i en tentaperiod (även om jag verkligen inte förstått det - varken att vi ska ha tenta eller hur jag ska lyckas ..). Hur som helst, jag hade en bra helg, i lördags läste jag propositionen om ändringar i lagen om offentlig upphandling i drygt fem timmar, ungefär lika upphetsande som det låter. Men på kvällen hade jag riktigt trevligt däremot, då träffade jag Malin, vi åt på Viggos tillsammans och pratade ut om allt vi missat sen vi sågs sist. Vi umgicks några timmar, köpte lite godis och gick hem på varsitt håll. Efter drygt fem timmars plugg var (på en lördag) var vi ganska så rejält trötta, jag tittade lite på humor här hemma innan jag somnade gott. I söndags kom mamma ner för att hjälpa Jacob med ett kylskåp de köpt till hans lägenhet. Jag tog vilodag och följde med till IKEA, vi åt, gick en sväng och umgicks. Det är mysigt när mamma kommer ner och jag kan slippa allt plugg och sånna tråkiga saker. På kvällen var jag hembjuden till Erika på linssoppa, riktigt gott och väldigt trevligt att umgås en söndagskväll.


Igår var jag i skolan, föreläsningar och lite minitentaplugg (hur ska man hinna plugga mycket på egen hand när fyra timmar av dagen är schemalagt?). Idag har jag och Erika varit i skolan mellan kvart över åtta och halv sju ungefär, lite pauser och lucnh på det såklart. Jag kan konstatera att jag inte är ensam med mina obehagskänslor inför tentan, alla känner väl mer eller mindre att det är ofattbart att det närmar sig så och att vi inte förstår mycket.. Usch det är jobbigt det där. Imorgon är det skola igen, på kvällen bjuder Erika på mat och på torsdag har jag - av ren princip - en pluggfri dag, ja lite läsning, lite sådär smått kommer jag ju att se till att hinna med också men att råplugga dagen innan är inte så bra, det jag inte kan då kommer jag inte heller få in. På torsdagkväll ska jag, Erika, Annika och Malin gå till mejeriet och titta på stand up, kvällen innan tentan, första känslan är såklart att man vill sitta hemma och gunga fram och tillbaka för sig själv men å andra sidan - vad är bättre än att bara glömma och skratta för en kväll?


Nu ska jag slänga mig i sängen, har inte haft en lugn stund på fjorton timmar, jag förtjänar lite me-time. Hoppas att ni alla har det bra, nu vet ni hur mina dagar ser ut framöver om vi inte hörs på ett tag. Ha det så gott annars, Hej!


   

 
 
Fröken Cocco Sohl

Fröken Cocco Sohl

11 oktober 2011 20:54

Vilken rolig bild jag fick framför mig nu, tänker lite på Johan Glans "Jag gungar lite från sida till sida så blir det kanske bättre."
Jag tycker det är bra att du går på humorkväll! Skratt får dig att slappna av som sagt.
Kul med bilder i bloggen :)

http://cocco.spotlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Skapa flashcards