Alla inlägg den 26 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 26 september 2011 20:34

Det känns lite tjatigt men veckorna går alldeles för snabbt, nyss var det torsdagkväll och plötsligt ringer klockan tjugo i sex på måndagmorgon. Idag har jag haft en ganska vanlig dag med en del ovanliga inslag. Konkurrensrätten har börjat, jag och Erika läste tre timmar på förmiddagen innan vi åt lunch på JF och hade två timmars introduktionsföreläsning. Därefter försökte vi i studiegruppen oss på lite tentaplugg i tre timmar, jo, mot min vilja börjar det bli dags att tänka på det där nu. Det värsta är att det aldrig känns bra, det känns liksom aldrig som att "den här gången sitter det riktigt bra".


Efter skolan hämtade jag ett paket med fyra böcker inför nästa delkurs, de resterande fem kommer väl inom ett par veckor... Det är inte de roligaste utgifterna direkt men för att väga upp min jobbiga känsla så fick jag lönebesked på drygt en tusenlapp mer än jag hade räknat med och det känns ju alltid bra! Det blir lite nya kläder och skor i nästa vecka kanske och har jag riktig tur så blir det en ny cykel också, det är beroende på om pappa har något bra erbjudande till mig ute på team sportia!


Ikväll har jag tvättat och ätit tonfisksallad. Nu är jag trött, hoppas att jag kommer i säng i tid och somnar inom tjugo minuter. Först ska jag bara sortera tvätten och sminka av mig, kanske hinner jag med disken också.. Imorgon är det möte med ISC, innan det ska jag hinna plugga en hel dag och på kvällen bjuder Erika på mat.


Jag hoppas att ni alla haft en bra dag, vi hörs senare i veckan!

Ovido - Quiz & Flashcards