Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Helgen

Av Sofia Ohlsson - 25 september 2011 19:34

Hej svejs, här kommer ett inlägg från en glad tjej. Jag har troligtvis haft den bästa helgen på länge, fri från skolångest och mest bara glädje hela tiden! I fredags kom Cocco ner, vi lagade risotto, drack vin, pratade igen oss, åt kladdkaka och mös. Vi kom i säng ganska sent och morgonen efter fick jag sova till halv tio i alla fall. Igår gick vi på stan, lunchade och köpte strumpbyxor på Lindex och jag fick köpa glödlampor också eftersom badrumslampan slutade fungera, kul vuxengrejer med andra ord. Efter en vända på stan gick vi hem och gjorde oss i ordning. Därefter gick vi på bio och såg - troligtvis - årets bästa film (med undantag från Harry Potter såklart). Niceville hette den och den handlade om svarta kvinnor som jobbade hos den vita societeten i USA på 1960-talet. Jag skulle tipsa alla att se de!


Efter bio gick vi på en sen men ack så fantastisk middag. Coccos mormor bjöd oss - hon hade skickat med pengar och vi slog på stort och beställde in oxfilé med potatisgratäng, rödvinssky och smörstekta kantareller. Till det drack vi ett rekommenderat rödvin och hela kvällen var bara så mysig.


Idag tog Cocco tåget hem tjugo i två, därefter storhandlade jag upp ett lager på Malmborgs och gick hem. Efter lite kladdkakerester träffade jag Malin och tillsammans gick vi en lååång powerwalkrunda runt hela Lund och pratade ut om allt sen vi sågs sist. Därefter handlade jag lite till ikväll (man kan tycka att jag borde gjort det också på Malmborgs, men icke...) Jag har hunnit prata med både mamma och pappa och laga potatis-och purjolöksoppa. Nu ska jag titta på tv, äta lite godisrester från bion och mysa ner mig i sängen innan jag somnar för ikväll. Imorgon börjar vi läsa konkurrensrätt och två veckors hårdträning på den svenska och europeiska marknaden tar fart. I veckan som kommer har jag dessutom jättemycket planerat, det får ni höra mer om när jag hinner berätta. Nu ska jag diska upp lite innan min myskväll börjar.


Vi hörs, ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Ohlsson - 29 december 2011 17:31

Tänka sig vad snabbt det här året har gått, det är bara två ynka dagar kvar av 2011 och själv känner jag att jag är kvar i 2009/2010 någonstans. Vad har hänt i år egentligen? Jag inledde året med att fylla 20, gå juristprogrammets andra termin, vara ...

Av Sofia Ohlsson - 28 december 2011 19:50

... i ett och samma inlägg! Tokiga dagar.. Igår åkte då jag, mamma och Eva till Köpenhamn för en heldag tillsammans. Mamma fick ju i julklapp av mig, tanken var att vi skulle åka till helsingör men hon valde att lägga till lite pengar själv och åka t...

Av Sofia Ohlsson - 26 december 2011 11:53

Hej svejs annandagsfejs! Idag är jag hemma ensam fast så mycket hemma ska jag nog inte vara. Jag sov lite för länge idag och visst hade jag mått bra av att läsa lite socialförsäkringsrätt istället för allt annat som jag ska göra men så gav jag mig sj...

Av Sofia Ohlsson - 24 december 2011 22:30

Här blir visst ett litet inlägg i alla fall. Jodå, julafton lider mot sitt slut och jag ska snart sova men tänkte passa på att skriva ner lite om hur min dag har varit. Självklart har jag haft världens bästa julafton i år igen, det bästa är ändå att ...

Av Sofia Ohlsson - 23 december 2011 09:09

Tjolahopp, det är så skönt att vara hemma och nära en dator, nu kan jag blogga hur mycket jag vill, eller i alla fall mer än en gång i månaden. Det var en väldigt mysig dag i Karlskrona igår, jag och mamma fikade, gick på stan och hade det sådär mor-...

Ovido - Quiz & Flashcards