Alla inlägg den 21 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 21 september 2011 20:10

Nu har jag negligerat er igen! Men mina dagar har i stort sett varit likadana som alltid så det är inte mycket ni har missat! I måndags konstaterade jag mig frisk från förkylning, feber och allt vad det heter. Mamma kom ner och hälsade på under eftermiddagen så efter mina föreläsningar för dagen gick jag hem till Jacob och träffade min familj för första gången på ett par veckor. Vi fikade på god äppelkaka med vaniljsås! På kvällen gick jag och mamma in till stan och åt kvällsmat på grafitti tillsammans innan hon tog tåget hem. Igår var det väl en vanlig skoldag följd av mat hos Erika, hon bjöd på en supergod medelhavsrätt med kolja och pasta och riven fetaost!


Idag har vi pluggat järnet. Vi testade att sitta i kungshusets bibliotek på filosofiska institutionen, mest för att det kändes så mysigt, precis som juridicum är det en gammal och fin byggnad. Jag beställde en ny jacka nyss, är ju inte överförtjust i att handla kläder på internet - man bygger upp en massa förväntningar och sen kommer det hem och ser inte alls ut som man tänkt sig, det är väl ett allmänt problem? Men jag håller tummarna och om det inte passar hoppas jag att jag har ork att skicka tillbaka den istället för att vara bekväm av mig, betala och aldrig använda den! Ikväll har jag bjudit på vegetarisk gryta med ris och vitlöksyoughurt. Erika gick precis och nu ska jag diska, plocka undan och göra mig iordning. Som en kompensation för de dagar vi inte hörts på tänker jag bifoga lite bilder på hur det ser ut för mig på dagarna, fina lundabyggnader och läsesalar som jag spenderar merparten av min vakna tid i! NJUT


                         

Skapa flashcards