Alla inlägg den 15 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 15 september 2011 19:38

Hallå där! Ny dag nya möjligheter, men vad snabbt tiden går, jag hinner inte med någonting. Idag har skolan fått stå åt sidan litegrann. Jag och Erika gick till Juridicum vid åtta, satt till tio och gick på föreläsning till tolv. Efteråt sprang jag och Madde upp till JF för att mejla ut till utbytesstudenterna om vårt närmsta "upcoming event". Det tog väl drygt en timme att få ihop allting och därefter gick jag hem för att äta lunch med Erika.


På eftermiddagen hann jag med en timmes läsning, det betyder att jag kan tillräkna mig fem timmars pluggande idag, inte så bra kanske men det får jag nog ta igen i helgen eftersom vi hade tjänstemannasits ikväll och den tog det mesta av tiden från mig. Jag hann i alla fall diska och byta om innan jag gick till JF där vi blev fotograferade, åt och drack gott och fick lite information om vad det innebär att vara tjänsteman ungefär.


Det slutade tidigare än jag trodde och då passade jag och Madde på att fixa det sista inför vårt första event som är om två veckor. Därefter gick vi hem på ett varsitt håll och nu är jag här - ganska tidigt, ensam och med varken disk eller något annat jättejobbigt att fixa. Vad ska jag göra av mig själv? Är det möjligt att jag nu har en och en halv timmes fritid? Det ska jag fira med att skriva lite eftersändningar till min förstakontraktsinnehavare på lägenheten - hennes post kommer ju fortfarande hit! Därefter ska jag nog krypa ner i sängen och somna före halv elva! Imorgon är den sista jobbiga dagen som jag går upp runt sex så det är bara att gilla läget, helgen kommer!


Jag hoppas att ni alla har haft en bra dag, vi hörs i helgen - då har jag lite mer tid, hej!

Ovido - Quiz & Flashcards