Alla inlägg den 14 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 14 september 2011 20:40

Hej hopp plommontopp!


Jag ska snart hoppa i säng, redo för en lugn natt med mycket sömn förhoppningsvis. Jag vaknade och upptäckte att förkylningen satt sig i bihålorna vilket innebär att jag snutit mig 63739 gånger idag och näsan rinner än. Tre timmars föreläsning plus övning följdes av en tidig lunch och därefter fem timmars läsning på tredje våningen tillsammans med Erika. Efter att vi gjort våra åtta timmar gick vi hem tillsammans, eller ja en lite bit, jag gick in på Konsum och hon hem till sig. Idag var det ju min dag att bjuda på mat! Det gjorde jag med glädje kan jag säga, jag hittade ett nytt recept för någon vecka sedan och bjöd därför på en fisksoppa med torsk, lax, potatis, morot, purjolök, vitt vin, matlagningsgrädde, saffran och aioli bland annat. Ja ni hör vilken festmåltid det blev! Efter mat, prat och lite diskning gav sig Erika hemåt och nu har jag gjort mig redo för kvällen som sagt.


Imorgon är det tjänstemannasits och eftersom jag gärna vill byta om och göra mig lite fin för fotograferingen så blir det inte mycket timmar plugg imorgon.. Men det får väl gå! Jag hoppas att ni alla har haft en bra onsdag, veckorna bara springer iväg och jag har svårt att förstå att det är torsdag redan imorgon och sen är det ju fredag, ja ni förstår. Vi hörs snart igen, ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards