Alla inlägg den 13 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 13 september 2011 18:17

Hej där. Idag mår jag mycket bättre, jag har i princip ingen halsont alls och febern har jag inte heller känt av, alla tiders med andra ord! Idag har varit en busy dag samtidigt som det känns som att jag inte hunnit med någonting alls.. Jag har i alla fall varit i skolan sen åtta. Tre timmars övning följt av en lunch, lite läsning, lite mejlande tillsammans med Madde genom International Student Committe, det är mycket fix med vårt utskott så här i början. Följt av lite till läsning och klockan tre gick jag till frisören för att klippa mig. Det var troligtvis den dyraste klippningen jag någonsin varit med om (430 kronor för 45 minuter). Anledningen var att elevsalongen som jag tänkte gå till inte öppnar förrän i november, och min situation var rätt akut. Det höga priset kompenserades dock något av att det ingick en hårtvätt och under tiden som jag fick håret tvättat fick jag sitta i en massagestol!


Nu i eftermiddag har jag läst närmare två timmar och om tjugo minuter ska jag vara hemma hos Erika för kvällens middag. Det skulle visst bli kassler, ris och någon slags grönsaksgratäng, det tycker jag låter supergott! Efter en lång dag är det mer än välbehövligt också. Förhoppningsvis ska vi hinna med att titta igenom morgondagens övningar tillsammans också så vid sju ikväll kan jag - efter elva timmar ge mig  själv sju timmars effektiv pluggtid, det tycker jag nog ändå är rätt hyffsat med tanke på att jag klippt mig och mejlat runt en massa, visst är det?


Jag är i alla fall mest glad över att känna mig bra igen. Det var ingen långvarig förkylning, eller de värsta symptomen satt inte i så länge även om jag fortfarande ska vänta ett par dagar med träning och sånt.. Nu bär det av mot Erika, hoppas att ni alla har  haft en bra tisdag. Hej!

Skapa flashcards