Alla inlägg den 12 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 12 september 2011 20:36

Hoppsan, jag har inte varit så bra på att blogga den senaste tiden men jag ska försöka sammanfatt de senaste dagarna lite snabbt för er.


I fredags var jag pluggis så det skrek om det. Uppe vid sex och i skolan klockan åtta. efter lunch gick jag och tjejerna till mormors bageri och gick igenom veckans anteckningar tillsammans, det är ytterligare en tradition to be så att säga, vi fikar och går igenom anteckningar från veckan varje fredag för att se så alla hänger med och är på samma plan. Efter genomgången satt jag på Juridicum mellan halv fem och sju (hör och häpna) innan jag gick hem och handlade, åt, myste ner mig framför tv:n och somnade innan halv tolv - när resten av Lund festade.


I lördags och söndags var det tjänstemannakickoff med JF, lekar, tävlingar, mat, dricka, dans och fest är ett par väl valda ord som beskriver helgen. Tyvärr lyckades jag, som hållt mig undan alla sjukdomar sedan juli, dra på mig en förkylning med de värsta symptomen; halsont, feber, huvudvärk och återigen halsont. Gårdagen gick åt att handla, laga mat tycka synd om mig själv och äta choklad - efter att jag kommit hem från kick offen vill säga.


Idag har jag varit i skolan mellan åtta och halv fem ungefär, mellan fem och åtta har jag ordnat med möte tillsammans med ISC och nu har jag precis fått i mig lite mat. Halsonten är vad den är men har jag tur mår jag bättre på onsdag igen. Det är trots allt inte den värstaa sjukdomen än så länge och efter lite sömn kanske jag är piggare imorgon redan.


Veckan i övrigt bjuder på skola, mat hos Erika imorgon och hos mig på onsdag, på torsdag är det tjänstemannasits på JF och på lördag kommer Sacko ner och hälsar på. Han, jag och Malin ska ta en fika och tanken är väl också att jag ska hjälpa honom lite med juridiken då han läser en kurs i handelsrätt nu i höst.


Som ni förstår är det en hel del som jag ska hinna med så ju fortare jag kommer i säng ikväll desto bättre! Hoppas att ni alla har haft en bra helg i alla fall och att ni får en fortsatt bra vecka. Håll tummarna för att min halsont försvinner! Ha det bra, hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards