Alla inlägg den 4 september 2011

Av Sofia Ohlsson - 4 september 2011 12:30

Nu är jag åter tillbaka till livet efter ett Malindygn skulle man kunna kalla det. Igår kvart i ett ringde det på dörren, där stod Malin och tillsammans gick vi till Grönt o gott för att äta en god och nyttig lördagslunch tillsammans. Vi gick en runda på stan och såg bland annat min (och numera även Malins) favorit-gatu-musiker! Vi upptäckte att han har en hemsida också så jag skulle rekommendera alla som tycker om musik och underhållning (vem stämmer en sådan beskrivning inte in på?) att gå in på andersflanders.tumblr.com och bli ett fan ni med.


Vi handlade till kvällens matlagning och efter att vi lämnat varorna hos mig gick vi upp till Gerdahallen tillsammans för att ge järnet på ett afropass. Det var verkligen ett roligt pass med bra rörelser, rolig koreografi och efteråt var vi helt slut. Vi fick även se Gerdahallens nya omklädningsrum som invigdes i onsdags efter en sommar av renoveringar. Det var helt fantastiskt fint och jag kände mig alldeles lyxig som hade privilegiet att byta om där. Nya kaklade duschrum, toaletter och lokaler, rött, vitt och grått kakel, nya duschar, en stor präktig blomma möttes vi av och en bastu som säkert rymmer tjugo personer med snygga ljusanordningar. Ja ni förstår, så fantastiskt fint var det! Efter jobbigt pass, dusch och vandring hemåt slutade vi i Malins lägenhet och påbörjade kvällens middag. Det blev chicken tikka masala, indiskt känns som vår grej, och så gott det var! Till efterrätt bakade vi en morotskaka och mellan varven tittade vi på Johan Glans "World tour of Skåne". Vi somnade nog ändå ganska tidigt, vi släckte före tolv och trötta efter träningen gick det snabbt.


Imorse vaknade vi halv nio och när man är två är det ju lättare att gå upp direkt istället för att bara vända sig och somna om. Det är jag glad för nu. Klockan är halv ett och jag har hunnit med så mycket. Jag har läst ut ett av kapitlena i "Handelsbolag och enkla bolag", diskat undan, packat upp och nu tittar jag lite på friidrotten, i alla fall när Christian Olsson hoppar och så väntar jag på finalen i stafett och hoppas att Bolt ska vara med.


Resten av dagen ska jag läsa lite mer i min bok, jag ska handla till kvällens middag och så ska jag somna i tid ikväll så jag orkar upp kvart i sex. Livet är hårt när man kommer tillbaka till vardagen men jag trivs bäst så! Hoppas att ni alla haft en bra helg och får en lika bra söndag. Vi hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards