Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Sofia Ohlsson - 30 augusti 2011 20:54

Hej! Här kommer ett andra inlägg för dagen, jag kände väl att jag kunde kosta på mig det när jag varit så dålig på att blogga hela sommaren! Idag har jag som sagt hunnit med ett pass Zumbaaerobic. Det var så roligt och skönt att få svettas lite till rolig latininspirerad musik. Dessutom tycker jag om att träna på förmiddagen, hela dagen får en skön ton liksom, ni vet man känner sig duktig och levande resten av dagen, det gillar jag! Efter träning och dusch träffade jag Malin på stan, vi köpte ett bröd och gick hem till henne för att göra grillade mackor. Väl hemma bokade jag en tvättid, den enda som fanns var mellan halv nio och tio så jag tvättar faktiskt just nu. Men jag var i enormt behov av tvättid så det känns okej!


På eftermiddagen var jag lite trött - jag inser att det är lite motsägelsefullt att jag var trött när jag skrev hur levande jag känner mig efter ett tidigt träningspass men jag är ju en trött människa. En lite tupplur senare kände jag mig som ny och gick till Konsum för att köpa lite grönsaker, knäckebröd och duschkräm bland annat. Hemma lagade jag mat, stekt kassler med pasta blev det och efter ett telefonsamtal med mamma och lite sortering av mina kläder inför t tvätten har jag tittat på tv, städat undan lite smått, diskat och bara levt ett vanligt studentliv.


Hösten är här. Jag älskar hösten, det är lite kyligt ute, men så vackert och jag älskar hur det blåser i trädkronorna när man går ute. Om en halvtimme ska jag gå tillbaka till tvättstugan och ordna med min sista maskin, ikväll försöker jag lägga mig i tid och imorgon börjar skolan. Vi har en mjukstart med bara registrering men sen har vi fyra föreläsningar på torsdag och fredag totalt. Hoppas att alla haft en bra tisdag, vi hörs säkert imorgon igen! Hej

Av Sofia Ohlsson - 30 augusti 2011 09:54

Hej  hopp! I söndags kom jag hem till mitt krypin här i Lund efter en trevlig kusinhelg. Igår hade jag lite av en fullt ös medvetslös-dag light! Först möte med en tjej från lundaekonomerna och Madde, planering inför hösten ni vet. Sen stack jag och Madde till Gerdahallen för ett afropass. Jag gick hem i regnet efter det, kanske inte så smart men en varm dusch och rejäl lunch på det och jag var som ny igen! Efter att jag gjort mig iordning för resten  av dagen hann jag med en snabbis till H&M för att köpa en fuktkräm occh sen mötte jag Karolina och tillsammans gick vi hem till Erika. Vi lagade bland annat mat tillsammans och tog igen ett sommarlov ifrån varandra. På kvällen gick jag hem och somnade inte allt för sent.


Idag ska jag ta ett zumbapass uppe på Gerdahallen om drygt fyrtiofem minuter. När jag är färdig där ska jag träffa Malin, köpa lite frallor och luncha tillsammans i hennes nya lägenhet! I eftermiddag får vi se vad dagen bjuder på men jag borde hinna med att tvätta och planera inför skolan som börjar imorgon.


Nu tänkte jag iallafall gå upp till Gerdahallen, hoppas att ni alla får en bra dag, vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards