Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Sofia Ohlsson - 23 augusti 2011 21:38

Hallå! här kommer ett mini-inlägg (är ju inte så bra på de där men ska försöka). Idag har jag träffat Malin, hon kom ner till Lund för att bekanta sig lite med staden innan hon flyttar ner på söndag. Ni anar inte vilken lycka det är att få ner henne hit, en trygghet, en glädje och framförallt en fantastisk känsla. Så nära som vi ska bo nu de närmsta månaderna har vi aldrig någonsin bott. Vi kikade in Malins lägenhet-to-be, den var fantastisdkt fin, fräsch, fint och bra kök, lagom med plats och snygga tapeter och färger. Där kommer hon trivas superbra, jag också haha! Efter det har vi gått omkring i hela Lund. Jag visade henne lite bra områden och gav studenttips så som Widerbergs, där bara måste man köpa lunchmackan när man är student i Lund. Vi hittade även fram till områdena där hon ska vara och ha föreläsningar och så gick vi till Gerdahallen där jag köpte ett höstterminskort och hämtade schema. Är väldigt sugen på att börja träna nu!


När jag lämnat Malin vid tåget efter en mycket mysig dag tillsammans gick jag hem till Jacob och åt grillad macka och hade lite quality-time med storebrorsan helt enkelt. Vi tittade även på tv, det nya - true talent, jag älskar ju känslo-tv och även det här var kul! Vid nio tog jag bussen hem och nu är jag alltså hemma med ett ganska stort diskberg väntandes. Imorgon är det info för mastersstudenterna på dagen och på kvällen åker jag hem till mamma för lite mys ett par dagar. På fredag får jag träffa Erika från Trendie-tiden, det var år sedan sist. På kvällen kommer Alma ner och ska stanna över helgen. Tillsammans med Bea ska vi ha en massa kusinmys över helgen innan jag åker hem!


Nu väntar det där diskberget. Jag hoppas att alla haft en bra dag, vi hörs när vi hörs, ett par dagar hemma hos mamma kan ju göra att jag inte riktigt hinner med bloggandet men det är ju lite som terapi att skriva av sig så förhoppningsvis hinner jag med lite sånt också! Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards