Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Sofia Ohlsson - 22 augusti 2011 18:13

Nu börjar min sista helt lediga vecka innan skolan drar igång igen. Jag har en del att hinna med under dessa lediga dagar men man kan lugnt säga att jag har en hel del fritid över också. Idag har varit en sån dag då jag inte haft något vettigt att göra. Jag gick ur sängen kvart i elva, vaknade dock redan klockan tio men känslan av att kunna ligga och dra sig hur länge man vill är ganska bra, speciellt när det är sista dagen man kan göra det på ett tag. Efter att jag klätt på mig, ätit frukost, sminkat mig och gjort allt det där viktiga i något nära slowmotion var det dags att ge sig ut på stan. Jag gick till andrahandsbokhandeln och lämnade ett par seminariehäften som jag tänker sälja. Därefter tog jag en snabbvända på stan, inom MQ för att prova lite kläder jag inte har råd med just nu och på väg hem handlade jag lite på Konsum.


Hemma i lägenheten tllagade jag två grillmackor, tittade lite på tv, dammsugade golven och diskade. Efter några timmar hemma och lite slötittande framför tv:n bestämde jag mig för att gå samma runda som igår. Drygt en timmes gång i utkanterna av Lund och ganska nyligen är jag tillbaka från den. Det var varmt idag också, men skönt. Fötterna värker dock, skoskav på hälarna är inte det skönaste här i världen!


Nu ikväll ska jag äta kycklingpaj så fort jag börjar känna lite hunger. Annars stannar jag bara hemma resten av kvällen. Imorgon blir det lite mer fart här när Malin kommer ner över dagen. Hoppas att alla har haft en bra måndag i övrigt, vi hörs, förhoppningsvis lite oftare nu än tidigare i sommar! Hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards