Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Sofia Ohlsson - 21 augusti 2011 17:28

Hej idag igen!


Nu jäklar ska jag sätta igång och bli lite bättre på att blogga här. När jag dessutom bor ensam är ju risken dessutom större att jag gör det eftersom jag behöver någonstans att prata ut om alla mina bekymmer. Nu är det här visserligen ingen bekymmerblogg så de blir nog mest lite inlägg om mina dagar, som på den gamla goda tiden när det kom ett om dagen.


Idag gick jag upp halv tio. Det tog emot lite, det verkar som att ju mer man sover desto tröttare blir man men upp kom jag och en dusch senare mådde jag ganska bra. Jag åt min nya frukost. För er som inte känt mig en längre tid kan jag ju berätta att jag alltid haft lite problem med frukost. Jag har nämligen inte ätit någon alls. Men sen jag flyttade hemifrån och insåg att om jag inte äter frukost kommer jag inte heller att kunna prestera bra så tänkte jag att "bättre sent än aldrig" och tog tag i mina matvanor. Nu i sommar har det blivit lite sådär med rutinerna på morgonen men nu när jag flyttade ner tod jag tag i det och numera består min frukost av Fil, fullkornsflingor och russin. Två knäckebröd av sorten Vilmas sjufrön, kan verkligen rekommendera dem, goda, salta, tunna, mycket råg och fiber. Utöver det får jag också i mig ett kokt ägg och ett eller två glas vatten, jag är ju inget fan av juice. Efter detta otroligt långa utlägg över min frukost kan jag berätta att jag gjorde mig iordning och började tvätta. Därefter har jag hunnit med att stryka lite kläder, äta lunch och gå en runda på drygt en timme. Jag gick runt hela Lund kan man säga, utan att någonsin riktigt komma in i city. Jag är ganska nyligen hemkommen från den rundan och nu värker benen lite och jag orkar inte riktigt göra något annat än att blogga.


Nu ikväll ska jag laga kycklingpaj. Det är ett recept jag fått av Helena, fantastiskt gott och paj är ju faktiskt en bra rätt att ställa in i kylskåpet ett par dagar utan att det blir dåligt. Senare pratar jag nog med Helena på skype, det är bra med gratisversioner av samtal när man har vänner långt bort!


Hoppas att alla som läser har haft en bra söndag, jag får väl masa mig bort mot köket! Hejsvejs

Ovido - Quiz & Flashcards