Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Sofia Ohlsson - 10 augusti 2011 19:53

Hej mitt i veckan! Här kommer en liten uppdatering från mitt liv. Jag jobbar mina sista dagar nu den närmsta veckan och när jag inte gör det försöker jag förberedda för mitt liv i Lund.


Jag är faktiskt ganska sugen på att börja plugga igen, det ska bli kul att träffa alla, att få en ordentlig vardag, få lite ordning på kost och träning och för att inte tala om allt roligt Lund erbjuder en student. Standup, utgång, billig nationslunch, fester på kåren, ett år som tjänsteman för juridiska föreningen. Ja ni ser, en hel del har jag att se fram emot. Dessutom är höstterminen, när den väl kommer, riktigt trevlig, efter en lång sommar med mycket jobb ska det bli skönt med lite höstväder, oktober och november är särskilt trevliga månader och sen har vi ju julen som alltid är trevlig!


Terminen som kommer ska vi börja med associationsrätt och konkurrensrätt, det är en delkurs på 10 Hp och jag har redan köpt böckerna, det känns ganska bra och skönt. Igår köpte jag en personlig almanacka, superfin, största modellen kostade jag på mig också. Ni får se en bild när den har kommit hem till mig! Ja ni förstår säkert att jag är sugen på att komma igång.


Idag har jag jobbat mina fem timmar. Därefter tog jag tåget in till Kristianstad och i Bromölla hoppade Malin på, vi har haft en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans, tagit igen tiden vi missat och pratat om allt roligt i Lund vi har att se fram emot. När jag lämnat henne vid tåget gick jag hemåt och nu sitter jag här och inväntar den tid på dygnet då det är någorlunda okej att gå och lägga sig. Imorgon jobbar jag fem timmar till innan jag går på långledigt.


Nu ska jag nog vända på huvudet och titta lite på fotbollen, Sverige spelar ju genrepsmatch mot Ukraina, kanske inte jättespännande när endast hedern står på spel men jag tycker att det är rätt avslappnande att ha på.


Jag hoppas att ni alla mår bra, vi hörs när jag har lite roligheter att berätta om!


Tjadå

Ovido - Quiz & Flashcards