Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Sofia Ohlsson - 30 juli 2011 15:55

Tiden går så fort. Det är lite läskigt hur allting bara rusar förbi. Jag är nyss hemkommen från Karlskrona där jag och Helena varit på tjugoårsfest hos Cocco och Jonas. Ja det varju Cocco som fyllde då. Det var väldigt trevligt, trevligast av allt var nog att få träffa Cocco igen, prata en massa om allt gammalt och nytt. Jag är så glad att jag har flyttat från Sölvesborg och lämnat allt gammalt men jag tror nog ändå att vi alla behöver träffas och prata om allt det som varit, att få prata  om människor som vi känt i tiotals år men inte har någon kontakt med idag, att få känna att vi har ett ursprung som är äkta även om det inte syns idag. När jag träffar Cocco, vi har ju en sexton år lång relation bakom oss och har varit med om det mesta tillsamans, då väcks minnena av ursprunget, livet, uppväxten, allt det där som vi båda lämnat, till liv igen, vi behöver det.


Nu är jag iallafall hemma och snart ska jag ge mig ut på stan för att handla. Ikväll ska jag både laga mat och baka, trevligt! Det blir pasta med bacon och tomatsås, mozzarella och parmesan. Till ikväll hade jag tänkt baka en vit kladdchokladtårta. Det känns lite mastigt och trots att klockan är fyra och jag bara har ätit pannkakor idag så är jag inte vidare hungrig. Men vid åtta är det säkert bättre! Ibland får man ge sig själv lite onyttiga helger, särskilt som jag har varit nyttig nu i veckorna.


Snart får jag ta mig bort till Domus, jag hoppas att ni alla mår bra och njuter av regnet! Nästa vecka ska jag jobba alla dagar utom lördagen och därefter är det bara två veckor med tre arbetsdagar åt gången som gäller. Därefter har jag en ledig vecka innan skolan drar igång!


Vi hörs någon gång, ha det bra, hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards