Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Sofia Ohlsson - 19 juli 2011 17:38

Det där med att sommarblogga alltså.. Inte blir det bättre av att jag inte har min dator med mig hos mamma, jag sitter i princip aldrig vid datorn, kollar mejl och facebook via mobilen, ni vet hur det är! Jag vet inte när jag senast skrev men nu får det komma ett litet mini-inlägg.


Den här veckan är min jobbevecka. Jag jobbar alla dagar utom fredag, jag får sova hos Helena när jag börjar tidigt och det är ju skönt. Utöver att jobba försökerjag fixa små ärenden men ärligt talat är det rätt skönt att slippa göra något, jag är väldigt bortskämd med bra, korta pass den här sommaren men det är ju fortfarande ett jobb så jag är ganska trött på kvällarna.


I söndags köpte jag och mamma en ny tv till henne, eller ja, mamma köpte ju den såklart, jag var med som rådgivare. Det började med att Dvd:n smällde i lördagskväll, plötsligt kom en hög smäll, lite som en sån där partygrej man hade smo liten, med ett snöre i ena änden ni vet, därefter började det ryka ur den. Jag fattade mig snabbt, drog ut alla sladdar och slängde ut den på balkongen. Tyvärr var första skivan ur fjärde säsongen av Scrubs i, den får jag nog inte återse igen. Så på söndagen åkte vi ut till elgiganten och köpte en 42" plasma-tv och igår ställde jag in alla kanaler, det är alltid kul med lite nya saker i livet. Jag älskar ju att konsumera men med min ekonomiska situation får jag försöka glädja mig åt andras köp ett tag.


Ikväll ska jag äta resterna av veggo-lasagnen som jag lagade igår. Först ska jag vänta på mamma och sen ska jag nog bara slappa, läsa lite och förhoppningsvis somna i tid. Vi vet ju att det där sista inte lär hända, är det bara jag som är dödstrött mellan fyra och sju och sen piggnar till som mest runt tio? Hopplöst är vad det är!


Hoppas att ni alla har en bra sommar där ute. Nu ska jag fortsätta med det jag gjorde innan jag började skriva, nämligen ingenting! Hej med er.

Ovido - Quiz & Flashcards