Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Sofia Ohlsson - 11 juli 2011 18:10

Nu är jag hemma hos mamma efter ett par dagar i Åhus. I lördags hade vi överraskningsfest för pappa och Lotta som båda fyller femtio i år. de blev totalt överraskade, i tron om att de var påväg till en sommarfest hos vänner hade de istället, med ögonbindlar på, transporterats tillbaka hem och när "värdinnan" - dvs. deras vän med "sommarfesten" hälsat dem välkomna (fortfarande med ögonbindlar på) så började alla sjunga "ja må de leva". Båda bara stod och gapade när ögonbindlarna togs av och deras familjer samt vänner stod där istället. Ja det varhäftigt, jag och Johanna har jobbat på det sen mars och av förklarliga skäl har jag inte kunnat skriva om det här! Det blev iallafall en bra kväll med mycket skratt, kärlek, värme, god mat, bra musik och trevligt sällskap. Ja det var bra helt enkelt!


Idag är jag alltså hemma hos mamma igen, vi båda mår dåligt, hon har någon migränkänning och jag har en förkylning på gång. Trots det har jag hunnit vara en runda på stan, köpa ännu en klänning (snart måste jag sluta, shopoholic-varning,  och handlat mat till ikväll. Nu ska jag ställa mig vid spisen och laga lax med mos, mumma! Hoppas att ni alla har haft en bra helg. Ha det gott så hörs vi!

Ovido - Quiz & Flashcards